Onko kokemusta savusaunasta? Valitettavasti en ole pääsyt kokeilemaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 11:15

sattuu meillä olemaan :) kerran pari sitä kesällä tulee enää lämmitettyä., kun vaatii koko päivän lämmittämisen ja vahtimisen .Yleensä kun tulee saunavieraita.Mutta löylynähän se ona aivan mahtava. Sellainen mieto, hiki virtaa vaikka ei ole kuuma olo ja lempeä, hyvän tuoksuinen. Kunnolla lämmitetyssä savusaunassa ei ole savua, korjaan veefille:) Tunnelmallista nostalgista saunomista. Kun se lämmiteään, miehet saunovat yleensä usita kertoja. Sen löylyhän kun vain paranee seisoessaan. Vielä aamuyöstäkin voipi saada pehmeät makoisat löylyt:) Aai sitä kesää..

Kysyjän kommentti

Siinähän tuli perustelujakin. Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 23:58

Mulla on muutamat kokemukset,lämmitys kestää tunteja,aamulla aloitettava ja vasta illalla saunaan.Minusta siellä oli suloisen lämmintä eikä polttavaa,hämyistä,suosittelen!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 00:00

No muutaman kerran osunut sellaisillekkin kylille että oikein savusaunottu. On pehmoset ja makoisat löylyt ja paljon normaalia enemmän pestävää jälkikäteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 00:05

Olen saunonut useammassakin savusaunassa. Saunan mallista kiinni millaiset löylyt saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 01:41

Olen käynyt, en pitänyt, liian savuista..köh köh.... ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 01:47

kerran ollut lämmittämässä, muutaman kerran kylpemässä, ei paha

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 01:51

Omistan maalla myös savusaunan. Mainioita kylpyhetkiä vietän siellä läpi vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 06:19

kyllä olen saunonut savusaunassa ja oli ihanat löylyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 07:47

kyllä mä oon sellasta kokeillut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 08:04

On tullut kokeiltua useammankin kerran. Miellyttävä kokemus kerta kerran jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 09:00

Ei ole tullut tilaisuutta kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 09:56

en ole päässyt kokeilemaan. mielenkiinnolla kyllä haluaisin kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 09:59

sen sata kertaa,vähän väliä ja toisinaan,löylyt ovat hyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 10:14

Olen käynyt savusaunassa ja tykkään pehmeistä löylyistä... mut valitettavasti se on aika harvinaista herkkua nykyään.... oma sauna korvaa nyt savusaunan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 10:29

on kokemusta ja olen käynyt jotain pari kertaa. pieksämäellä pikkusiskoni luona kyläilemässä on tullut käytyä. ihan hyvät löylyt siellä saa. ihan mukava kokemus kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 10:51

On. Äitini synnyinkodissa oli savusauna joka kuitenkin muutettiin tavalliseksi saunaksi. Harmillinen muutos sinänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.03.2009 - 10:51

Ainoa oikea sauna on SAVUSAUNA! Löylyn pehmeys ja saunomisen tunnelma on jumalallinen! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 11:08

En ole ikinä käynyt savusaunassa,oishan sitä kiva kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 12:03

kerran olen käynyt ja sekin oli sen verran nopee käynti, ettei saanu ku pepun nokiseksi:)..vaikka ei kuulemma pitäis sitä nokea sieltä irrota. ehkä ens kesänä pääsee paremmin kokeilemaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.03.2009 - 12:24

Kerran olen käynyt savusaunassa Sulkavalla. Sieltä saunasta lähtiessäni olin likaisempi kuin sinne mennessäni. Nokea joka paikka täynnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 16:18

Mökillä meillä on savusauna. Ja se on kyllä paras sauna ikinä!:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 17:28

Kyllä, mun lapsuuden kodissa on savusauna ja kesäisin lämpiää joka viikko. Ne jälkilöylyt ovat kaikista pehmeimmät...voi istua ja haaveilla, lavatanssien jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 18:39

Ihanan pehmeät löylyt ja makeat naurut. Takapuoli mustana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 13:48

loistavan pehmeät löylyt, ja ihana vanhan ajan puu tuoksuu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 21:00

ihan hassua kun ei näe mitään :O :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:40

Muutaman kerran olen käynyt ja siitä tulee tosi hyvä olo. Ihmeen pehmeät löylyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 17:48

Kuopion Rauhalahdessa on liekö mualiman suurin savusauna. Lauteille mahtuu 150 henkilöä.

Lähteet:
on käyty, oma kokemus..