Neuvoa tarv.auran;kyntövälineen tms.vuokraukseen tms,½aarin palstan kunnostamiseen,PK-seudulle,ei jaksa talikolla enää enempää.

Lisätty: 17.03.2009 - 23:42

Pk-seutu on ehkä huono ilmaus,käyt.katsoen keskellä kaupunkia eli ei maalaisnaapuria.Kiitos vastauksesta,joka ihan looginen,mutta ei täällä Hgissä.

Avainsanat: kyntö aura

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 00:22

Jos sinulla on auto, tai saat kuljetuksen järjestymään, niin vuokraa maanmöyhennin, tai toiselta nimeltään puutarhajyrsin
polttomoottorilla käyvä perässä käveltävä laite, joka isoilla pyörivillä terillä möyhentää maan.
katso Netistä konevuokraamo Helsingin seudulla.
www.vuokraava.fi/hinnasto_pu...alusto.htm
Puutarhajyrsin 5 hv 36,38 31,97 29,82 26,21
www.vuokraliftit.fi/palvelut...hma_i=1020
Puutarhajyrsin Honda F 560 40,00 32,79 30,00 24,59

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 23:33

Mee lähimpään maalaistaloon ja pyydä että isäntä käy kyntämässä palstasi. Onnistuu varmasti.

Lisätty: 18.03.2009 - 00:12

Hetken mietittyäni hoksasin että PK tarkoittaa kai pääkaupunkiseutua? Luulin Pohjois-Karjalan seuduksi, koska se kirjoitetaan isolla ja pääkaupunki pienellä. No jos maajusseja ei ole lähellä, osta rautakaupasta työnnettävä jyrsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 00:16

Juttu ei ole mulle sen kummemmin tuttu, mutta arvelisin että noista konevuokraamoista kannattaisi kysellä, pari linkkiä alla:

www.suomenyritykset.fi/VUOKR.../11004381/
puutarha.net/index.asp?s=/ar...+pihan.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 09:02

Pyydä apua naapuriltasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 14:37

Ei meidän naapurilla ainkaan kaupungissa ole auraa tms. peltotyökalua. Mutta vapaa-ajanasunnolla löytyy avulias naapuri joka hoitaa asian jos tarvetta on. Pellot on kyllä vuokralla ja pienen alueen olen antanut kahdelle 4H-kerholaislele palstaksi kun heillä ole tarvittavaa, sopivaa maa-aluetta.
Kaupungissa ei varmaan ihan läheltä ko. välinettä löydy. Voisit kuitenkin laittaa ilmoituksen jonnekin paikallislehteen tms. Lainaksi eivät varmaan anna tuntemattomalle mutta voivat hoitaa asian pientä maksu vastaan.