Kuinka usein saunot ja kauanko kerrallaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 21:14

Saunon joka päivä, rakastan saunomista, löylyn lämpöä ja sitä olotilaa mikä saunan jälkeen tulee... varsinkin kun on käynyt lenkillä ja hionnut ja sit saunaan.... ai että on poikaa!
Kesällä sit vastan kanssa : )
Elämän suuria nautintoja : )

Kysyjän kommentti

Niin on! =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 19:43

silloin tällöin kotona.. aina jos oon uimahallissa. joku 5-10min

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:47

Vain uimahallissa n. 2krt kk, ei o omaa saunaa. Jos olis niin varmaan väh. 3krt vk. Tykkäisin kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:52

Keskiviikkona ja lauantaina perinteisesti.En katso aikaa vaan mikä tuntuu milloinkin hyvältä. Löylyssä voi käydä useamminkin välillä jäähdytellen.Lopuksi pesu. Mökillä saunotaan kesällä päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:53

harvakseen,,saunaillat useita tunteja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:53

2-3 kertaa viikossa, 20 min kerrallaan. Olen ollut saunaintoilija pienestä pitäen. Parasta on mökillä saunominen ja uiminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 19:54

Pari kertaa viikossa käyn, ehkä puolisen tuntia kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 20:09

Saunassa käväväisemme 2 kertaa viikossa, keskiviikkona ja lauantaina, kesäisin useammin, saunan jälkeen on kiva olla ulkona kun on valoisaa ja lämmintä

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 20:24

lauantaina, maanataina, keskiviikkona ja perjantaina, noin puoli tuntia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 20:24

Suomessa ollessa kahdesti viikossa tunti kerrallaan. Välillä toki pitää piipahtaa pukuhuoneessa vilvoittelemassa muutama minuutti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 20:26

Avantouintia harrastan ja noin puoltoista tuntia kestään saunominen ja uiminen.Siinä käydään 5 kertaa uimassa periaatteessa 6 kertaa,mutta ekaa kertaa ei lasketa,saunassa välillä ja sitten järveen.Kaks kolme kertaa viikossa.Mahtavaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 20:46

näin talvella, kun olen sähkösaunassa niinsunomiseen aikaa n. 30m..mutta , kun tuon rantasaunan lämmitämme, niin siellä ollaankin jo pitkän aikaa ja kesällä uidaan ja saunotaan, niin menee ihan tunti ja puolitoistakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 21:09

Lauantaina on saunavuoromme tunti sauna aikaa,asumme kerrostalossa.Meillä lämpiää kyllä tiistaina lenkkisauna,mut en käy siellä,iho kuivuu muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.03.2009 - 21:59

Pari kertaa vuodessa. Nämä kerrostalosaunat eivät oikein kiehdo liian kuumalla ja kuivalla löylyllä. Happi siellä loppuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:02

lauantaisin..aikaa en ole ottanut mutta kuitenkin alle tunnin. kun asuttiin saunallisessa asunnossa siellä saunottiin päivittäin ja joskus parikin kertaa päivässä. kunnon löylyt tekee aina poikaa...yleensä löylyttelen miehen pois löylyistä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:22

Lauantaisin käyn äitil saunas.Itelläni on kyl sauna,mut en ottanu itelleni vuoroa.Käy jos jonkinäköstä hiihtäjää ja siivousfirmojen huolellisuuteen en luota.Äiti asuu myös kerrostalos,mut siel on asunto kohtaset saunat.Aikaa en osaa sanoa...talvel ku on kylmää ni jaksaa ja tekee miel istuskella pitempää mitä kesäl ku on muuteki kuuma....jos hyvin käy.En ees heitä vettä kiukaalle ku pari kertaa,mukava istuskella ja nauttia sopivasta lämmöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:35

2-3 kertaa viikossa. Saunon ja kylven noin 0,5-1h.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 22:46

Yleensä kerran viikon ja n. 20 min. Kesällä sitten läheisellä järvellä on yleissauna niin uinnin jälkee sielä tulee oltua joskus n. 40 min

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 23:13

Sauna lauantai-iltaisin ja jos olen paikalla käyn tunnin saunavuorossa,riippuen fiiliksestä käyn saunassa,aina ei ole.Siellä on kostean lämpimät löylyt kuin kesäsaunassa,vaikka on sähkösauna,mutta puurakennuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 23:18

Pari kertaa viikossa, ei ole mitään tiettyjä päiviä vaan ihan fiilis pohjalta.
Myöskään kelloa ei ole mukana pilaamassa löylynottoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 02:01

Joka päivä 30 min - 60 min

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 09:21

En pidä saunomisesta.Paitsi turkkilaisesta ja sitä meillä ei kotona ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 10:54

pari kertaa viikossa. siis tiistaina ja luantaina. olen puoli tuntia saunassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2009 - 12:23

1-2 kertaa viikkoon tulee sauna lämmitettyä, jos on hirmu kylmiä ilmoja tulee joskus useamminkin. sellainen 1-3 tuntia kerrallaan, riippuu aina monelta sinne saunaan tulee mentyä. kesällä saattaa jäädä viikkojakin väliin, ettei saunaa tule laitettua tulille. nautitaan silloin ulkona, ulkoporealtaasta, joka melkein vastaa saunomista, yhtä kuuma tulee ja saa rentoutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 13:50

noin tunnin ja kerran viikos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 10:42

2 - 5 kertaa viikossa. aika vaihtelee fiilarin mukaan 20min - tunti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 21:46

Nykyään aika harvoin. Muutettuani kotona ei ole enää omaa saunaa, vaan pitää käyttää taloyhtiön yleistä saunaa. Pyrin kuitenkin vähintiin kaksi kertaa kuukaudessa.