Mitä ruokaa et haluaisi lapsesi syövän hoidossa vai käykö kaikki? Onko jokin ruoka mitä et antaisi lapsellesi ja miksi?

Avainsanat: ruoka päivähoito lapsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 10:30

Valmisruokiä,lisä-ainepitoisia mössöjä,väri-aine kasoja.
Parastahan on itsevalmistettu puhdas ruoka.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2009 - 14:14

silloin kun lapseni olivat hoidossa he saivat syödä ihan samaa kuin muutkin lapset, mutta nuorin tyttäreni sanoi, kun oli kalaruokaa kotona, että en voi syödä kalaa, kysyin että miksi, hän vastassi että on allerkinen ja kun taas tein kalaruokaa joka oli kalapuikkoja, veteli tyttö hyvällä ruoka halulla ja kysyin siitä allergiasta, niin en ole kalapuikoile, muile kaloille vain..että näin meillä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.03.2009 - 14:17

en tiedä kun ei ole kokemusta omia lapisia en ole hotoon vienyt. itse olen hoitanut omat lapseni. mutta jos olisin joutunut viemään hoitoon niin kyllä melkein kaikki ruoka kelpais. luulisin et maksa ruoka olis se mikä huonoiten maittas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.03.2009 - 14:25

Kaikkea sai syödä mitä halusi ja maistui. Miksi olisin kieltänyt jonkun ruokalajin, kun ei ruoka-aineallergiaa ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 15:21

Meillä opetettiin aikanaan lapset syömää kaikenlaisia ruokia. Kala ruuat oli tosi suurta herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 18:36

Sisäelimet ja verituotteet. Oma näkemys, että ei tähdellistä evästä ja samoja arvoaineita saa muistakin ruoka-aineista. Eikä mun lapsia saa pakottaa. Kaikkiruokaiahan nuo kyllä ovat, äidistä huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 19:25

Kaikkee; kotiruokaa sun muuta ovat saaneet syödä, joskus tosiaan joku heist sano, et ei voi syödä vihanneksii ruuaks, ja kun kysyn miks, niin siks kun ovat niin "lötsköi"...hmm.. jonka jälkeen aloin laittaan hänelle raakoja vihanneksii suikkuina lautaselle (lanttu, porkkana, nauris, sun muut), niin nehä oli ihka herkkua hänen mielestään, välipalana tarjosin näit. Mutta en ainkaan muista et, ois muita ollu, paitti sienet, nekin näit lötsköjä... Joten vastauksein; kaikki ruuat periaatteessa käyneet, enkä mitään normaaliruokaa kieltäisi, tosin enemmänkin voisi innostaa esim. joidenkin ruokien syömiseen, jotta ruuasta saatavat vitamiinit sun muut tulis päiväkohtasesti tyydytettyä elimistön kannalt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 22:58

Kyllä kaikkea ruokaa saisivat syödä. Erikseen sitten tosiaan ruoka-allergiat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 00:26

Kyllä lapset saisivat syödä kaikkea jos heillä ei ole allergiaa. Peruskotiruoka parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 13:28

Itsellä ei enää tarhaiässä olevaa lasta, mutta kokomuksen perusteella voisin sanoa, että
kaikkea täytyy ja saa maistella ( jos ei joku ruoka aine allerkia estä ) .
Lapsi oppii näin syömään monipuolisesti eikä nirsoile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:58

Jos lapsella on ihoärsytystä jostain ruoka-aineesta, sitä ei tulisi antaa päivähoidossakaan.