Mitä olette mieltä? Tulevaisuudessa naisille ja miehille saatetaan antaa autokoulussa erilaista opetusta liukkaalla ajettaessa.

Avainsanat: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903159245455_uu.shtm

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 17:46

ei ole oikein tasapuolista. eriarvoisuus korostuu. molemmissa sukupuolissa on arkoja ja rajuja kuskeja. mielestäni pitäisi antaa yksilöllistä opetusta, ei näin karkeaa jaottelua!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 16:55

Samoila opeilla pitäisi mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 17:00

se on hyvä, itse en saanut mitään liukaankelin oppia ja nyt on vieläkin pelko kurkessa, kun liukaalla ajan, ei oikein usko kykyihin hallita autoa silloin, kun liukas yllättää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 17:04

"Erilaista liukkaan kelin opetusta Keskinen perustelee sillä, että monet naiset kaipaavat auton käsittelytaidon parantamista liukkaalla. Sen sijaan nuoret miehet taas tarvitsisivat usein opetusta, jossa korostetaan varovaisuutta, maltillisuutta ja ennakoivuutta."

Ei tunnu nuo perustelut oikein vakuutavilta, enkä jaksa uskoa että ajo-opetukseen tarvitaan /saadaan mitään sukupuolierottelua aikaiseksi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 18:08

ihan epäreilua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 18:33

no onpa kummallista. ei sitä opetusta pitäisi sukupuolen perusteella pitäisi määritellä vaan ihan henkilökohtaisesti jokaisen oppilaan taitojen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2009 - 18:45

Minun mielestäni kaikille samanlainen opetus. Samoja taitoja tuolla tien päällä vaaditaan niin miehiltä kuin naisiltakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 20:12

Jospa kuitenkin yksilöllistä opetusta, jos kerran ajokortin hintakin nousee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 21:54

Voisi olla paikallaan; taidot kertyvät usein sukupuolen mukaan, pohjana jo se, että ajokokemuksen hankkiminen sysätään pääsääntöisesti miesten harteille; silloin sitä - myös liukkailla - kasautuu epätasa-arvoisesti. Ei välttämättä koske sinkkukaahaajia, mutta kylläkin sekä vanhempain luona asuvia että muita yhden auton "kolhoosiyhteisöjen" kuskeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 00:30

no jos sitä eritasoista ajotaitoa ruvetaan jo koulusta asti kehitää, niin läskiks meni koko vaimoväen vapaussota ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 08:11

En nyt ymmärrä miksi pitäisi antaa erilaista opetusta?