oletteko harrastaneet lumikenkä kävelyä ja onko teilä itsellä lumikengät..?

Lisätty: 15.03.2009 - 11:13

meillä on kahdet lumikengät, mutta en ole kuin pienen koe kävellyn kävellyt...siinä ois kyllä hyvä liikunta muoto tuokin..

Avainsanat: lumikengät liikunta kävely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 11:14

Ei ole kenkiä, mut joskus vuosia sitten olen kävellyt. Alku oli hankalaa, jalat harallaan kompuroitiin ja meinattiin nauruumme tukehtua, mutta kyllähän se siitä sitten sujui.

Kysyjän kommentti

uskon että hauskaa oli ja se onkin aina kivaa , kun saa nauraa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2009 - 11:13

en ole harrastanut,mutta joskus olen joutunut niitä käyttämään,ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 11:17

Kokeillut kyllä, harrastamisesta ei voi puhua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 11:19

Ei ole tullut harrastettua lumikenkäilyä, tavalliset hiihtimet ja laskettelusukset vain välineinä talvisaikaan.
Niin ja myös potkukelkka:www.esla.fi/fin/potkukelkka.html
.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 11:29

Ei ole meillä lumikenkiä käytössä,mennään ihan tavallisilla hiihtimillä.Voishan se olla metkaa kokeilla niitä,uskosin et hauskaa olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 12:22

Yritin yhden talven harrastaa lumikengillä samoilua metsässä. Kerran huomasin makaavani pää alaspäin jyrkässä mäessä. En meinannut päästä millään ylös.

Siihen yhteen talveen sen lajin harrastus jäi. Vein lumikengät kirpputorille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 12:36

kyllä ne on monena talvena mukana kulkeneet, käytettykin, mutta lähinnä tarpeeseen ei harrastukseksi. Ovat läpyskät menneet kiertoon jo ajat sitten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 13:06

en, mut olisi kiva kokeilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 14:28

Meillä on. En harrasta, olen kokeillut. Kaikessa rauhassa kun hissuttelee, niin kyllä niillä pääsee eteenpäin. En kyllä talsisi kilometritolkulla, jos ei olisi pakko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 14:52

metsässä olen joskus rämpinyt lumikengillä, taitolaji, eipä ole tällä hetkellä omia

voisi olla tehokastakin jos sitä alkais harrastaa kuntolajina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 15:11

Olen lumikenkäillyt kolmesti,maasto oli Espoossa ja tykkäsin kovasti.Seuraavan kerran esim.Lappiiin mennen,aoin hankkia itselle lumikengät.Hiki lensi ja oli hauskaa;helppo liikkumismuoto umpihangessa(nimenomaan) ja kallioiden ylityskin käy so.lähes pystysuorassa seinässä.Suosittelen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2009 - 17:30

En ole kokeillut, mutta näkemäni mukaan helppoa. Vaatii varmaan harjoittelua vähäsen. Olisihan ne metsässä käyttökelpoiset, mutta toistaiseksi noita polkuja on riittänyt talvellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 18:39

Itse asiassa kaapista löytyy jonkinlaiset lumikengät mutta ei oo tullut ikinä kokeiltua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 21:04

Lumikenkäily on vanha 'herrasmies' laji, tokihan sitä on tullut kokeiltua, itse asiassa vajan nurkasta löytyy yksi vähän käytetty pari

"1800- luvulla lumikenkäily oli Pohjois- Amerikassa herrasmiesten kuntoilulaji ja he kokoontuivat lumikenkäilyclubeille myös seurustelemaan- samaan tapaan kuin nykyään golffarit"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 11:45

ei ole lumikenkiä. mutta olen sellaiset nähnyt minun mieheni sikolla ja hänen miehellä. tavallisilla kenkiä kyllä käytän. et en viitsi sukkasillaan tallustella.

Lähteet:
kai voi olla hauska kokemus kävellä lumikengillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 22:07

En ole pääsyt edes kokeilemaan. Olihan lumikenkiä kiva joskus kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 19:58

Joo olen harrastanut.