Onko koiria helppo kuljettaa ulkomailta?

Eli asun Tunisiassa ja ajattelin täältä hankkia koiran, mutta kun käyn noin 3 kertaa vuodessa Suomessa niin ajattelin että onko pientä koiraa helppo kuljettaa ulkomailta suomeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2009 - 20:26

EU:n sisällä ei tarvitse karanteenia, kunhan rokotustodistukset kunnossa. Muuten karanteeni. Koiralla oma hinta matkustaa. Pitää olla kuljetushäkki, jonka lentoyhtiö hyväksyy. Kuljetus pitää varata hyvissä ajoin etukäteen, koska paikkoja lämpimässä ruumassa rajallisesti. Eli ei helppoa eikä halpaa Tunisiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2009 - 20:27

kyllä se varmaan aika helppoa.. riippuu kai koostakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 21:01

Kohtuu hankalaa (byrokraattista) kun Tunisia on EU:n ulkopuolella ja hintaakin niille matkoille tulee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 21:57

Helpoimmalla pääset jos otat yhteyttä Tunisian lähetystöön Suomessa tai Suomen lähetystöön Tunisiassa. Heiltä löytyy vastauksia kysymykseesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.03.2009 - 22:08

Vaikeaa, monimutkaista, kallista, ja koiraparka joutuu vielä täällä päässä karanteeniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 01:22

Eu.n ulkopuolelta tulleilla eläimillä on karanteeni, joskin se on helppo järjestää. Koiralla täytyy olla voimassaolevat rokotukset ja sinulla paperit niistä. Nämä paperit olisi hyvä toimittaa rajaviranomaisille etukäteen, jotta rajalla käsittely nopeutuisi. Myös koiran alkuperä, mistä olet ostanut sekä kauppakuitti olisi oltava. Jos olet asunut usean vuoden ulkomailla ja nyt tulet takaisin kotimaahan, tuonti voi olla helpompaa. Kannattaa kysyä tullista, se tietää nämä asiat. Jos tulet vain käymään Suomessa, koiraa ei kannata ottaa mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 13:48

Hankalaa se. Tunisia ei ole EU-maa ja eläin joutuu karanteeniin. Rokostus-ym. todistukset vaaditaan eli eläimen pitää olla todistetusti terve. Ihan hyvä näin, ei tule rabiesta Suomeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2009 - 13:20

Koiraa ei varmaan ole helppoa kuljettaa ulkomailta tänne suomeen koska koira on voinut tottua olemaan siellä missä on syntynyt.