Miten sokerimassaa tehdään? Eilen jossain hää ohjelmassa tehtiin vaahtokarkeista ja tomusok. Riittääkö ne aineksiksi ainoastaan?

Kakun päälle kuorrute pitäisi saada. Onko se hankalaa? Entä koristeiden tekeminen siitä. Olisiko marsipaani koristeisiin parempi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2009 - 14:16

Kyseessä on ilmeisesti ollut ns. vaahtokarkkifondantti.Kerran olen tehnyt ja hieman ehkä on työlästä,mutta hyvin onnistui ja mielestäni paremman makuinen kuin itse marsipaani.Tosin koristeet onnistuvat paremmin marsipaanista

455g vaahtokarkkeja mieluiten valkoisia voi itse värjätä mieleisekseen elintarvikeväreillä

30ml (=2 ruokalusikkaa vettä)

900g tomusokeria (=vajaa 2 pakettia)

laita vaahtokarkit kevysti öljyttyyn mikronkestävään astiaan.Lisää vesi.
sihtaa toiseen kulhoon valmiiksi puolet tomusokerista ja tee keskelle kraateri .
sulata vaahtokarkit mikrossa . Pysäytä aina välillä ja sekoita. Sula vaahtokarkkisatsi on aika tahmeaa.
Kaada sulaneet vaahtokarkit tomusokerikraateriisi.
Sekoita
Lisää loput sokerit sihdin läpi vähitellen ja alusta kunnes ei enää tartu.

Säilytä viileässä kelmun sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 14:21

luulisi riittävän, jos jossain on niin tehty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 15:13

Makuasia millä kakun koristelee.Tomusokerikuorrutteen voi värjätä karamellivärillä
Marsipaanista saa kaulittua ohuen levyn, jolla voit päällystää kakkusi ja leikata ylimääräiset reunat pois. Marsipaanista voi tehdä myös tilaisuuteen sopivia koristeita, ruusuja tai mitä nyt näppärillä sormillasi saat väsättyä.

Kinuskikuorrutus, suklaakurrouts tai kermavaahto. tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 16:47

Ostan tälläset jutut kaupasta,itse en ole näitä tehnyt.