Oletteko kannelleet huolettomasti satojatuhansia markkoja mitättömän näköisessä kauppakassissa?

Lisätty: 13.03.2009 - 10:58

Olin Hesassa eräässä tehtaassa lähettityttönä ja jouduin hakemaan pankista palkkarahat. Ei ollut turvamiehistä tietoakaan siihen aikaan, tosin ei edes rosvoista. Vuoden tein sitä hommaa, mutta joskus kyllä pelotti, että jos joku kolkkaa. Ratikalla kuljin ja kävellen.

Avainsanat: satojatuhansia markkoja kauppakassi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 10:52

Eipä ole kokemusta. Tuskin oisin kovin huoleton jos kassissa olis niin paljon rahaa. Pelottais kulkea sellasen pussukan kanssa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2009 - 09:38

eipä ole ollut kaneltavaksi

huoleton olen ja kauppakassiakin kanniskelen, markoista vaan on ollut vähän pulaa (viime vuosina en ole edes nähnytkään)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:45

en ole , mutta jossain kerran törmäsin sellaiseen wc paperirullaan jossa oli kuin seteli rahoja vanhoja satasia markka aikaan siis, no jospa noita wc paperirulia myytäis ruokakaupassa , oisn voinut niitä huumorimielessä kotia kauppakassissa kantaakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:49

Wau, kannan heti yötä päivää kun löydän jostain ne markat:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:33

Virkamieslakon aikana oli palkkarahat haettava postista jaettavaksi toimiston väelle. En muista missä väskyssä ne toin. Sen muistan, että pyysin mukaani vamuuden vuoksi turvakseni erään kartoittajan.

Pieneen kasaan muuten meni niin iso läjä rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:36

En satojatuhansia,mutta kymmeniätuhansia kyllä,haimme äitini kassa pankista rahaa maksaaksemme isäni hautajais kulut,ja sillon tosiaan meillä oli rahat kulineessa kuppakassissa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:46

en ole kantanut. kannan käsilaukussa rahojani. mutta minulla ei ole ollut noin isoja summia siellä vielä koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:52

Heti rupean kantelemaan, jos jostain saan niin paljon euroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 11:40

Enpä omista niin paljon rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 12:28

Viikko sitten oli uutisissa juttua ruotsalaisesta mummosta joka vuosien jälkeen päätti viedä kaikki rahansa pankkiin - oli säilyttänyt niitä koko ikänsä kotona. Hän laittoi ne muovikassiin ja lähti raitiovaunulla kohti pankkia, kuinka ollakaan se kassi unohtui raitovaunuun ja katosi saman tien. Uutisessa oli maininta että poliisi yrittää selvittää valvontakameroiden avulla kassin poiminutta henkilöä.
En osaa sanoa mikä on ollut suurin summa joka on ollut mukana, mutta ei kyllä kovinkaan paljoa. Joskus on ollut sekki reilun 30'000 markan edestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 13:10

En paljasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 20:36

Voi kun sais sen onnen joskus kokea ja mieluummin omia täppejä kuskaillen. Varmaan hihittelisin hermostuneena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 20:47

Opiskeluaikana olin Alkossa ruuhka-apulaisena ja sen viinanmyynnin lisäksi hommiini kuului lauantaisin päivän päätteeksi kuskata myymälän kassa läheiseen Postipankkiin. Silloin mulla oli rahat Alkon muovikasissa ja markka-aikoja kun elettiin niin luvutkin oli tosi suuria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 05:17

HAha en ole.. markka-aikana omaisuuteni oli enintään 500 markkaa kerrallaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 21:58

Eipä omia ole ollut noin läjäpäissä, mutta joskus kuuskytäluvun alkupuolella minäkin kanniskelin Alkon rahoja pankkiin (tietysti Alkon kassissa) , summia en muista mutta parhaillaan sitä setelirahaa taisi olla kymmenisen kiloa. Mistään turvamiehistä tai muistakaan turvajärjestelyistä ei ollut puhettakaan, eikä ilmeisesti tarvettakaan.