Ykkösmatkat

Ykkösmatkat logo
  • Kylpylälomia ja kiertomatkoja.
  • Kohderyhmänä seniorit.
  • Toimistoja seuraavissa kaupungeissa: Helsinki

Ykkösmatkat: Kokemuksia

Kerro kokemuksistasi!

Oletko ollut matkalla, jonka Ykkösmatkat on järjestänyt? Suosittelisitko tätä matkatoimistoa muille? Kerro kokemuksistasi!

Voit kertoa esimerkiksi matkajärjestelyjen toimivuudesta, opaspalveluista, matkatoimiston järjestämistä retkistä ja asiakaspalvelusta.

Marnoppe
09.06.2019 klo 20:28

Olin toukokuussa 2019 Pariisi-Luxemburg-Bryssel-Amsterdam.
1.pnä lentoasemalla piti olla klo 5.30.Läkähdyttävä päivä. Lentoasella ei meinannut löytyä bussia. Heti oli Sacre-Cour ja Seinen risteily ilman minkäänlaista taukoa. Ruokailu oli vasta klo 19, jota saimme odottaa tunnin. Eikö opas voisi varmistaa paitsi menun niin myös ajan.Tarjoilijat ensikertalaisia? Ruoan taso heikko ko kaupunkia ajatellen.Eikö kaupunkikiertoajelua voisi tehdä samana päivänä tai seur.pv aamuna? Osa porukasta meni jonottamaan Eiffeliin lippuja ja osa odotti, kukin tavallaan, aamupäivän!Suomenkielinen kaupunkiopas erinomainen! Ilta, illallinen(osalla jäi syömättä, kana raakaa) ja yö Luxemburgissa. Brysselin kaupunkiopas jäi saapumatta, joten matkatoimiston opas luki asiakkaan oppaasta vuosilukuja! Missä ne Belgiasta lähtöisin olevat ranskanperunat piileksivät? Voishan sitä nyt vähän katsoa paikkaakin, missä syödä!Onhan gastronomia myös kulttuuria, mitä matkoista jää mieleen.Haagissa sama meininki,lounasta sai odottaa taas tunnin.Siinäkin opas olisi voinut olla napakampi(alkuruoka/pääruoka,selitysongelmia) Taas jäi joiltakin syömättä raa`an lihan takia. En suosittele ko matkatoimistoa ainakaan tälle kiertomatkalle. Ps ymmärrän, että tämä ei ole mikään kulinaarimatka, mutta joku tolkku pitäisi olla. En kehtaa edes kertoa ystävilleni matkan ruokailuista, saatikka näyttää kuvia em matkan ruoka-annoksista.

Arvosana matkatoimistolle:
Anna
28.11.2018 klo 18:33

Olimme viime keväänä helmikuussa Portugalissa kuukauden Ykkömatkoilla. Ei mitään valittamista. Hinta-laatusuhde oli huikea. Opas huippu, retket hyvät, en keksi mitään valittamista. Kaikki toimi ja porukka mukavaa. Valittajat on oma ihmisryhmä, näkevät asiat aina negatiivisesti.

Arvosana matkatoimistolle:
Juhlamatkalla
26.10.2018 klo 17:35

Golfia kolmessa maassa-hyvä kokonaisuus.
Kaikki toimi suunnitelmien mukaan: aikataulut, kuljetukset ym.
Kaikki oli huomioitu!

oy
29.09.2018 klo 09:30

Ykkosmatkat eivät kunnioita näitä sopimuksia, he ovat huijauksia. jos sinulla on aikaa ja rahaa menettää tai jos haluat päästä irti. tule kotiin ja lähdet itkemään!

Arvosana matkatoimistolle:
oy
27.09.2018 klo 19:12

Ykkosmatkat eivät kunnioita näitä sopimuksia, he ovat huijauksia. jos sinulla on aikaa ja rahaa menettää tai jos haluat päästä irti. tule kotiin ja lähdet itkemään!

Arvosana matkatoimistolle:
hakkaju
22.09.2018 klo 21:21

Hei

Olen juuri palannut Ykkösmatkojen järjestämältä Kuningasrapu-safarilta.

Matkan johtaja antoi ymmärtää, että palautteen voi antaa myös netissä. Tätä mahdollisuutta en kuitenkaan löytänyt sivuiltanne. Yritä siis antaa palautetta tältä sivustolta, mikäli tila riittää. Matkanjohtajan antamaan palautelomakkeeseen en puutu tässä, vaan täytän sen erikseen ja lähetän postitse. Nyt haluan kiinnittää erityisesti huomiota muutamaan asiaan retken järjestelyjen tiimoilta.

1. Tulimme kuljetuksen kyytiin Juvalta noin klo 7. Ennen matkaa saamassamme tiedotteessa oli matkanjohtajan puhelinnumero ja tieto, että numeroon vastataan jo 3.30 jälkeen eli Helsingistä lähdön jälkeen. Odotimme (6 henkilöä)Juvalla ja lopulta kaksi meistä soitti annettuun numeroon, kun bussia ei kuulunut. Ei vastausta! Sitten vajaan kymmenen minuutin kuluttua Juvan ABC-asemalle kaarsi bussi, mikä oli varattu kuljetukseen yhtiönne Kuopion terminaaliin. Tosin mitään tiedotetta tästä ei kuulunut. Aikanaan Kuopiopn terminaalin pihalla värjöteltiin epätietoisina siitä, mitä seuraavaksi tulee. Aikamme sorakentällä seisottuamme tuli sitten toinen bussi, jolloin matkailijat pääsivät joko Länsi-Lappiin tai Itä-Lappiin ja Ruijan maalle suuntautuviin retkiin. Ihan hyvä näin. Miksi tätä ennen kuitenkin 5-tietä tullut bussi ajoi yhden ainoan matkustajan takia Pieksämäen kautta koko matkaa hidastuttavan lenkin. Me Itä-Savosta tulleet (6 henkeä) maksoimme liityntä kuljetuksestä Savonlinnasta Juvalle, emmekä siis hidastaneet jo pitkän matkan Helsingistä lähteneiden matkantekoa. Itse asiassa maksoimme liityntäkuljetuksesta.

2. Ymmärrettävästi näin pitkät kuljetukset matkakohteisiin (tässä tapauksessa Varanginvuonon rapusafareille) vaativat pitkiä päivämatkoja. Kun kuitenkin viranomaiset vaativat tarkkaa kuljettajien ajoaikojen seurantaa, on aivan selvää, että matkan varrelle on suunniteltava riittävä määrä taukopaikkoa. Näiden tulisi olla ennalta suunniteltuja ja sellaisia, että taukopaikoissa on riittävät wc-tilat (tämä on usein ongelma erityisesti naismatkustajien osalta). Lisäksi noheva matkailuyritys riittävällä ennakoinnilla uskoakseni sekä omalle henkilökunnalleen että asiakkailleen kohtuullisen hintaisen tarjouksen esimerkiksi ruokailusta. Nyt tällä matkalla ei kertaakaan käynyt näin.


3. Matkan johtajan englanninkiele taito osoittautui kiusallisen puutteelliseksi. Varsinaisen rapu-safarin yhteydessä oli paikallisen yrittäjän (venäläinen, joka puhui ihan kohtuullista englantia) esitys englanniksi kunigasravusta. Tulkkina esiintynyt matkan johtaja jätti kääntämättä pitkiä osia ja käänsi joitakin osia väärin! Bussinkuljettaja onneksi paikkasi pahimpia käännösvirheitä. Mikäli matkanjohtaja katsoo hallitsevansa tulkkauksen, tulisi hänen ainakin etukäteen sopia tulkattav kanssa asioiden perusteista.
4.

Arvosana matkatoimistolle:
Kannel
21.09.2018 klo 21:25

Olin Mustanmeren kierroksella syyskuussa 2018.
Homma ei oikein pelittänyt. Bussissa oli toivomisen varaa mm. Ilmastoinnissa ja navigaattori oli rikki. Ajettiin harhaan muutaman kerran, sitten navikoinnista huolehti yksi asiakas ja homma alkoi toimia.Aikataulut eivät pitäneet paikkaansa, aina oltiin myöhässä ja sitten hölkättiin nähtävyydet pikavauhdilla ym. Häikkää oli.Ottaen huomioon matkan hinta, niin olisi olettanut kaiken toimivan.
Hotellit ja ruuat olivat pääsääntöisesti ok.

Arvosana matkatoimistolle:
Harold
14.10.2017 klo 16:08

Mustan Meren kierroksella luvattuja tarjoiluja ei toteutettu eikä hyvitystä luvattu. Romanialainen bussi oli huono. Ruuman luukku aukesi kesken ajon ja matkalaukkuja lenteli pientareelle. Lisämaksulliset retket olivat rahastusta, bussissa luvattujen juomien (vesi) lisäksi. Moni matkalainen kertoi tämän matkan olevan viimeisensä. Osalla tämä oli kuudes, joillakin jopa vielä useampi. Tämmöisiä matkatoimistoja en ole aikoihin tavannut.

Arvosana matkatoimistolle:
Vieras
08.02.2013 klo 22:20

Minulla on viimeiseltäkin matkalta pelkästään hyviä kokemuksia. Kylpylässä oltiin Pärnussa ja oli kaunista ja palvelu pelasi. Oma opas oli paikalla aina kun tarvittiin , eli pikkuharmitkin paikkautui oitis. Muut matkaajat taisi kadehtia meitä, ainakin kommenteista päätellen.

Arvosana matkatoimistolle:
Maipsi
25.03.2011 klo 10:00

Olin Balkanin-matkalla n. vuosi sitten. Ai että oli kaikin puolin mainio matka: kaikki pelasi viimosen päälle: bussi, opas, hotellit, ruuat, siis KAIKKI!!!!!

Arvosana matkatoimistolle:

Kokemuksia matkatoimistosta: Ykkösmatkat


Arvosana matkatoimistolle:

Nimimerkkisi:

Vierailijoiden tulee vastata allaolevaan kysymykseen spämmin välttämiseksi.
Liity Napsuun, niin sinun ei tarvitse vastata näihin kysymyksiin enää.



Pieni hetki, sivua ladataan.