Matkakokemukset - Vaarat ja ongelmat Tallinnassa

Pyörätaksi/riksa älkää vaan erehtykö ottamaan!!!

Vieras    19.08.2019    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

Olen matkustanut paljon. Myös Virossa/Tallinnassa noin 50-60kertaa enkä olisi uskonut, että näin pääsisi käymään. Iäkkään huonosti liikkuvan äitini kanssa hypättiin polkupyörätaksiin satamasta, kun äiti ei jaksanutkaan jalan liikkua ajattelin tarjota jotain erilaista.. Nordic forum hotellin eteen päästiin ja kuski pyysi 80 Euroa!!!! Hinnasto tosiaan piilotettu hienosti penkin sisäpuolelle, lähtömaksu 15 e, hotelliin 25 e PER Henkilö!!!!! Rupesin kuskin kanssa riitelemään ja kaksi ystävällistä rouvaa tuli vielä apuun, pyysin myös poliisia paikalle mutta eipä voinut muuta kuin tyytyä kohtaloon. Iäkäs äiti oli järkyttynyt. Missään maailmalla en ole kohdannut tällaista ryöstöä ja nyt se tapahtui naapurimaassa.

Välttäkää siis näitä ellette halua tukea näitä roistoja. Kyllä jäi paska maku suuhun ja Tiedän, olisi pitänyt sopia hinta etukäteen....

Polkupyörätaksi

Vieras    17.05.2016    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

Normitukseen kanssa ei mitään ongelmia, mutta polkupyörätaksit yrittää ryöstää. Hinta pitää heiltäkin kysyä etukäteen. Ryöstöhinnasto jemmassa penkin sivussa.

Burlesque baari Tallinnassa

ViidakonMursu    06.10.2014    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

Tuli tällainen tapaus mieleen kesältä 2012 ja ajattelin nyt jakaa sen teidänkin kanssa: Kadun osoitetta en muista, mutta jos Tallinassa lähdette kävelemään kohti vanhan kaupungin raatihuoneen toria sieltä portilta mäkkärin kulmalta, niin vasemmalle puolelle ilmestyy jossain vaiheessa Burlesque-kyltti. ÄLKÄÄ IKINÄ MENKÖ!

Ajattelimme tosiaan mieheni kanssa käydä katsomassa burleskia livenä. Noh, tallustelimme siinä ilta kymmenen aikaan sisään... Ensin joutui kulkemaan muistaakseni jonkinlaista rappukäytävää ennen kuin pääsi maksamaan sisälle itsensä. Noh, sisäänpääsyllä pönötti kolme kappaletta järkyttävän kokoisia ukkoja, jotka veloittivat sisään pääsystä 15e per pärstä. Noh, tyhmyyksissämme, hieman ehkä peloissamme (sekä muutaman lasillisen jälkeen) päätimme kuitenkin maksaa. Eipä oikein niiden pullistelijoiden luota uskaltanut lähteä pinkomaan pakoonkaan...

Sisään päästessämme älysimme olevamme ainoat asiakkaat hämyisessä ja hieman nuhjuisessa baarissa, kaiken kruunasi se, että kaksi näistä ovella partioineista miehistä seurasi meitä sisälle ja seisoskelivat uhkaavan näköisinä pienen matkan päässä. Baaritiskillä tarjoili elämäänsä täysin kyllästynyt nuori nainen, joka ei puhunut viroa, suomea eikä englantia. Venäjäksi palvelua sai, mutta tylyä sellaista. Vichy ja Kossu-Vichy kustantivat sitten 30 tai 40euroa, enää en muista tarkkaa summaa.

Ostettuamme juomat, menimme istumaan ja odottelemaan josko nyt jonkun esityksen tässä viitsisi katsoa. Lavalle nousikin "burlseski-taiteilija"... Nainen, joka liikkeistä ja silmistä päätellen oli nauttinut paljon jotain muuta kuin pelkkää alkoholia. Noh, esitys kesti muutaman minuutin (luojan kiitos) ja tämän jälkeen esiintyjä kompuroi pois lavalta. Me joimme äkkiä juomamme ja lähdimme määrätietoisesti pois baarista. Poistuessamme saimme hyvin ilkeitä ja arvostelevia katseita, mutta se ei ollut se pahin. Pahin oli se, että nämä samaiset miehet jotka jo stalkkasivat meitä baarissa sisällä, lähtivät seuraamaan meitä Tallinnan kaduille. Noh, he jättivät meidät rauhaan kun menimme erääseen ravintolaan ihmisten sekaan ja periaatteessa tämä tarina päättyy tähän, mutta erittäin epämiellyttävä kokemus. Nyt tänä päivänä koko hässäkkä lähinnä naurattaa meitä, mietimme että kuinka tyhmä sitä pitääkään olla että piti sekin katsoa loppuun saakka, olisi joutanut kääntyä jo ovelta takaisin päin ja säästää melkein 100euroa. Noh, tarina jäi kerrottavaksi.

Vielä toistan, älkää menkö ko. kapakkaan. Burleski voi olla hieno taiteen laji ja oikein viihdyttävää kenelle tahansa, mutta tämä Tallinnassa nähty oli pohjanoteeraus :D

2 euron 24 tunnin parkki

Vieras    24.07.2013    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

varoitus kaikille karavaanareille jotka olette menossa sadamarketin parkkiin , joka päivä ryöstetään joku asunto-auto keskellä päivää , oltii noin tunti pois autolta niin viereinen auto tyhjennettii sillä aikaa , meidän auton vierestä , poliisit tulivat ja sanoivat että ihan yleistä joka päivä. olimme ystävä perheen kanssa reissussa, meidän auto oli vieressä. eivät varmaan kerenneet molempiin autoihin. autosta oli viety televisio,kamera navikaattori ,rahaa visakortti, ,ynm. ja oli tutkittu joka ainoa kaappi.etu -ovi oli murrettu auki.onneksi oli matka jo lopussa ja kotiin lähtö,kävimme pärnussa missä ei mitään ongelmia.VAROITTAKAA KAIKKIA. !!!!!!!!!!

hälytys

Vieras    19.12.2011    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

olimme laivalla ja kuulutettiin että siellä palaa!!tulin heti paniikkiiin!

Tallinnassa huijaavia takseja

maria    14.04.2011    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

Tallinnassa uusi ilmiö: laittomat taksit. Heidän aloitustaksa on 10€ ja "seisontakulu" 60€ (normaalisti n. 15€). Näitä pörrää eritoten satamassa odottelemassa hölmöjä turisteja. Kun poliisit saapuu paikalle, tarkastamaan tilanteita, he katoavat heti. Eräs hyvin tuohtunu taksikuski "pelasti" meidät eräältä huijaritaksilta. Ja aika pettyneeseen ja vihaiseen sävyyn kertoi tästä ongelmasta.

Eli kannattaa kysyä aloitustaksa (norm. vähän reilu 3€) ja pyytää nähdä taksat.

Satama-alueen kaupustelijat

Vieras    12.02.2009    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

Varokaa Merekeskuksen ja Sadamarketin välisellä alueella liikkuvia naisia, jotka myyvät "villapuseroita" muovikasseista. He nappaavat tosi huomaamattomasti rahapussinne, jos ette pidä varaanne. Itse olin joulukuun puolivälissä melkein menettämässä rahani, mutta eivät onneksi ehtineet avata olkalaukkuani tarpeeksi, kun huomasin heidän aikeensa ja aloin kiljumaan. Poistuivat tosi nopeasti.

Silti lähden taas tänään Tallinnaan, mutta entistä varovaisempana.

VAARA !!

epeli99    04.01.2009    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

siel on liian vähän suoja teita ja liian paljon liikenettä

RUOKAMYRKYTYS!

aapeli    20.05.2008    Tallinnan vaarat ja ongelmat    Tallinna

Olimme viime syksynä uuden karheassa kylpylä-hotellissa aivan Tallinnan keskustan liepeillä (sataman lähellä). Hotelli oli hieno ja ruoka taivaallista, kunnes... Palattuamme hotellihuoneeseen ruokailemasta, n. 2 h:n kuluttua meihin kumpaankin iski todella raju ruokamyrkytys. Ikävintä tässä oli se, ettei matkanjärjestäjä, eikä hotelli kumpikaan ottanut asiaan mitään kantaa eikä vastuuta! Emme siis mene enää kyseiseen paikkaan. Siinä meni häämatka pilalle oikein kunnolla. Paikka oli Tallink Spa & Conference hotel...