Curacao kutsuu?

Saarella kävijöiltä toivoisin vinkkejä yms. Olisin itse sinne lähdössä ja toivoisin hieman valaistusta hintatasoon, turistien määrään, omiin fiiliksiinne, mihin varautua, yllätyksiä, hyvät hotellit, sää ja jne. Kiitos jo etukäteen!

Avainsanat: massaturismi hintataso ranta karibia curacao hotelli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 12:58

Tulimme viikko sitten C:ltä kotiin. Upea paikka, juuri sitä mitä kuvista näkyy. Hintataso on jenkkituristien takia aika korkea, mutta ei kuitenkaan ihan Suomen tasoa. Turisteja ei ole liikaa - ei nähty suomalaisia kuin koneessa 2 kpl.
Hotelleja löytyy kaiken tasoisia, pääasiassa Willemstadin ympäristössä. Me oltiin Lodge Kura Hulanda and Beach Clubilla saaren Westpuntissa. Eristetty, tasokas lomakeidas.
Auton vuokrausta suositellaan - n. 50 $/vrk - siten näette koko pienen saaren vaikkapa päivässä. Rannat ainakin pääkaupunkialueen ulkopuolella tosi kirkasvetisiä ja sopivat hyvin snorklaukseen. Parhaat beachit saaren länsi-luoteisosassa.
Sää tasainen n. 30 päivällä ja ei alle 24 yöllä. Pieniä sadekuuroja (jopa vain 5 min) tulee yleensä aikaisin aamulla. Eivät haittaa yhtään menoa. Pasaatituulet puhaltavat koko ajan, joten rannoilla voi olla jopa keskipäivällä huolimatta kuumasta auringonpaisteesta. Aurinkorasvoihin kovat kertoimet pohjoismaisille (meillä lähdettiin 40 ja päädyttiin 10).
Ostamista ei kovasti ole, ellei etsi koruja tai merkkivaatteita - muuten tavallista turistitavaraa.
Kraanavesi on sellaisenaan hyvää juotavaa eikä pullovettä tarvitse ostella. Ravintoloissa riittää valinnanvaraa, ja annokset ovat 'jenkkikokoa'. Ilman vatsavaivoja pitäisi selvitä.
Meillä ainakin oli aivan loistava reissu (9 pv Aruballa ja 4 pv Curacaolla - toimiva yhdistelmä). Suosittelemme lämpimästi ja toivottavasti itsekin päästään käymään uudelleen.

Kysyjän kommentti

Todellinen info-paketti! Kiitos kovasti, helpotti entisestään matkan suunnittelua ja lisäsi reilusti matkakuumetta ;D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 00:54

Vastaa curacaon kutsuun avoimin mielin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 10:39

Katsoin Googlesta.Hieno paikka,mutta hintataso aika kallis.Mahtavaa matkaa sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 17:30

Oheisesta linkistä sää- ym. tietoja.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/401

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 16:43

Moi,
Olimme häämatkalla Curacaolla 2007. Hieno paikka etenkin snorklailuun. Olimme matkalla kesäkuussa eli suosituimman loma-ajan ulkopuolella. Tuolla oli haitta puolena se että turistimatkoja saaren sisällä ei juuri tuolloin ollut tarjolla, mutta olihan tuolla hyvätkin puolet kun paikka oli hyvin rauhallinen. Auton vuokraaminen olisi voinut olla hyvä idea, kuten joku jo suosittelikin. Suosittelen myös julkisten/bussien käyttöä. Ajattelin kysyä kiinnostaisiko sinua ostaa meiltä matkalta yli jääneet guldenit? Voisin myydä ne vaikka puoleen hintaan sillä tarkoitus olisi päästä valuutasta eroon sillä mitkään pankit/rahanvaihtopisteet Suomessa eivät vaihda guldeneita. Tässä hyvä tarjous sinulle, saisit siis ostoksesi -50% Curacaolla. Ylijääneitä guldeneita meillä on yht 410 ANG (Antillien guldenia) (1 ANG = n. 0,6 €). Ilmoita jos olet kiinnostunut: [email protected]. Asun myös Espoossa joten voisimme sopia vaihdon esim. kauppakeskus Selloon.