Onko sinulla kokemusta Egyptiläisen kutsumisesta Suomeen vierailulle?

Avainsanat: egyptiläisen kutsuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.02.2009 - 23:09

Suomen suurlähetystöstä saat kaiken tarvittavan tiedon ja myös viisumia hakeva henkilö saa sieltä paikkansapitävää tietoa. Edustusto pyytää viisumihakemuksen liitteeksi erilaisia asiakirjoja, joilla osoitetaan suunnitellun oleskelun tarkoitus, edellytykset ja kesto. Tällaisia asiakirjoja voivat olla esim. matkaliput, vahvistettu hotellivaraus, yksityinen kutsukirje ja virallinen kutsu. Kutsu on vapaamuotoinen asiakirja, josta tulee käydä esille kutsuvan yrityksen tai yksityisen henkilön yhteystiedot sekä kutsuttavan tiedot, kuten esimerkiksi nimi, syntymäaika, osoite, passin numero, matkan tarkoitus ja kesto. Jos kyseessä on yksityiskutsu, kutsuun on hyvä merkitä, mikä on kutsujan ja kutsuttavan välinen suhde, esimerkiksi ystävä, puoliso, sukulainen jne. Kutsu ei kuitenkaan ole viisumin myöntämisen tae. Hakijalta voidaan pyytää myös muita kuin edellämainittuja selvityksiä, kuten matkareittiin, kulkuneuvoihin ja paluumatkaan, toimeentuloon sekä varallisuuteen ja työpaikkaan liittyviä selvityksiä. Matkaan liittyvien kustannusten kattamiseksi henkilöllä on oltava riittävästi varoja suhteessa oleskelun kestoon ja tarkoitukseen sekä elinkustannuksiin matkakohteessa. Suomessa tämä määrä on 30 euroa matkapäivää kohden.
Ohessa linkki kutsu-kaavakkeeseen: www.finland.org.eg/public/do...17646062C}
Ja tässä linkki suurlähetystön etusivulle: www.finland.org.eg/public/de...ture=fi-FI

Edessä ei ole mikään kohtuuttoman monimutkainen prosessi, jos kaikki tarvittavat liitteet löytyy, viisumia hakeva on nuhteeton taustaltaan ja varoissaan:) Täytät siis oheisen lomakkeen riittävän hyvillä tiedoilla, postitat ystävällesi ja hän menee henkilökohtaisesti hoitamaan hakemuksensa kuntoon konsulaatissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2009 - 21:08

Ei ole kokemusta.
Mutta kuvittelisin etteivät tarvitse erillistä kutsua. Ja aina kannattaa ottaa oikeasti selvää jos kutsuu Suomeen vieraakseen muun maan kansalaisen, kuinka paljon on vastuussa hänen tekemisistään ja olemisestaan. Ettei joudu kutsuva henkilö rahalliseen vastuuseen ja maksumieheksi / naiseksi.
Tuolta löysin vanhan jutun asiasta keskustelupalstalta:
keskustelu.suomi24.fi/matkai...0036384514
muuta tietoa:
formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 04:31

kylläpä on pitkiä selityksiä,,kutsukirjeen kirjoittaja on aina kaikessa vastuussa kutsutusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 08:52

Viisainta olla kutsumatta se voi jäädä pysyvästi sun luokse,niillä on vähän erilainen ajatus maailma.