Nyt se sitten tulee? Uskotko isojen poikien puheita? Koskettaako kohta jo sinuakin?

Suursijoittaja varoittaa talouskriisin syvenemisestä
[STT 21.2.2009 6:31:47]

Suursijoittaja George Soros pitää rahoitusmarkkinoiden kriisiä pahempana kuin 1930-luvun lamaa. Hänen mukaansa taantuma syvenee edelleen eri puolilla maailmaa.
Tästä olen koittanut varoitella .....

Lisätty: 21.02.2009 - 13:50

Ylitarkalle: on minulla pelissä koko omaisuuteni,jonka olen kerännyt elämäni aikana ,sehän tosin on vain maallista ja siinnä viimeisessä paidassahan ei ole niitä taskuja.. Sinulla ei?

Lisätty: 21.02.2009 - 14:07

Ihminen kyllä pystyy vaikuttamaan hyvinkin moniin asioihin, mikäli haluaa, eikä tyydy siihen mitä ylhäältä annetaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 12:38

Lama on uuden ajan alku.Ja koskaan ei mitään opita. Näitä tulee ja menee niin on
ollut kautta historiain.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2009 - 11:35

Joo, se koskettaa jo nyt mua kun katon uutisia ja kuuntelen ihmisten juttuja, mulla särkyy sydän : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 12:36

No ei kosketa. Pitääkö asioita etukäteen murehtia. Ehtii sittenkin kun tai jos koskettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 13:00

Kyllä se tulee ja rajuna tuleekin. Minä istuttelen niitä omenapuita, mutten en silti tee velkaa ja elän kohtuullisesti.

Vielä se ei pahemmin meitä koske tai liikuta. Mutta kovat ajat ovat mielestäni kovaa vauhtia lähenemässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 13:21

Isoilla pojilla isot murheet, pienemmillä vähän pinemmät.

Sinulla taitaa olla pajon pelissä kun jaksat noin sitkeästi asiaa murehtia, olikos sitä kultaa jo monta kiloa jemmassa?

Lisätty: 21.02.2009 - 13:59

Mottona on ollut, ettei minulla ole vaivaa joka valittamalla paranisi, eikä tule itkulla korjaantuvaa murhetta. Tee minkä pystyt ja tyydy siihen mihin et pysty vaikuttamaan.

Pelistä kyllä pystyy pitämään erossa sen mitä välttämättä tarvitsee ja sen muun mahdollisen menetyksen kyllä kestän. No minun viimeisessäkin paidassani varmaan on taskut, ei niin väliksi vaikkein sinne laitettavaa olisikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 13:39

Tiedossa on tämä surullinen epätoivon aika - pysyy muistissa ilman että joku muistuttaa siitä tunnin välein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 14:19

Olen jo kauan toivonut tätä tulevaksi, ehkä se vihdoinkin saa aikaiseksi joitain hyviäkin muutoksia ihmisten ajattelutapaan. Jatkuvan kasvun ideologia kun ei oikein voi toimia loputtomasti, ainakaan oikeudenmukaisesti.
Ensimmäiseksi tämä höylää ahneimpien ansaitsemattomia omaisuuksia, mutta ikävä kyllä köyhistä köyhimmätkin (kehitysmaat) tulevat kärsimään.
Vieläkin ihannoidaan turhaan kaikkea suurta... Lue Ralph Jaarin blogia www.jaari.net

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 17:43

En vielä murehdi,muistan edellisen laman oikein hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 18:21

Ei se vielä kosketa.Sukanvarsi on vielä täysi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 18:44

menot pienempänä kuin tulot kyllä se siitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 19:51

Pääomia pitää käyttää,kuten tähänkin saakka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 00:42

Koskettaa noin 10 prosenttia Suomen kansasta, eli noin 0,5 miljoonaa kansalaista tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 09:15

SE lama osui jo marraskuussa kohdalle,mutta ei valittamista.Kyllä se kestetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:18

Minulle se lama alkoi jo elokuussa ja siitä on vain syventymään päin, mutten oikeasti jaksa murehtia. Totta puhuen, ei ole mitä murehtiakaan kun ei ole tullut panostettua elämässä omaisuuden keräämiseen. En tiedä olenko sitten jäävi vastaamaan tähän.

Talouspuolelta sanoisin, että kannattaa sijoittaa maltillisesti ja vakavaraisiin pankkeihin ja yrityksiin. Pankit ovat hieman luotettavampia, jos eivät ole pelanneet riskipeliä. Nopeaa rahaa ei kannata nyt odotella vaan maltti on valttia. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 19:24

Lamassa ärsyttävintä on ihmisten työpaikkojen menetykset, moni joutuu kiristämään kukkaron nyörejään sen takia. Kyllä se koskettaa minuakin.