Kuuluuko nykyään selostajien kertoa hiihtäjän sijoitus kilpailussa jo ennen kuin urheilija on edes lähtenyt hiihtämään?

Kuuntelin naisten lähtöjä äsken 10 minuuttia ja sitten oli pakko panna ääni pois päältä, koska selostajat tuntuuvat tietävän jokaisen urheilijan sijoituksen jo ennen kilpailua.
Minusta todella ihmeellistä käytöstä. Eikö näiden pellejen pitäisi yrittää vain kertoa mitä kilpailussa tapahtuu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 19:20

Olen tätä samaa ihmetellyt, kun seuraan kaiken maailman kisat, esim. jot melkein kun on päästy hiihdossa (15km) matkalla ensimmäinen kilometri/500m, niin jo selostaja hehkuttaa, jot millä palkintopallilla ko. hiihtäjä tulee olemaan, siinä menee itellä fiilis kattella kisaa, koska tulos 'syötetään' katsojille/kuulijoille jo heti alkumetreillä... murinaa... sanoosin, jotta uusia selostajia tarvittaisiin, jotka olisivat ns. puolueettomina siel selostamas, välil tuntuu kuin ite olisivat lyöneet vetoa joistakin henkilöist, ja näit sit melkein maaliin (tms) asti toitottaa näit kisailijoit, ja useimmiten käy kuitenii, jot vaivihkaa sanoovat; se ja se tulikin sit toka vikaks, tms.. tasoa voi myös kuulija katsoja vaatia selostajalta, voi kun löytyis näit kukkosii/häyrisii, sun muit viel .... nii avot.. urheilusuoritusten seuranta ois nautintoa, eiköstä? Toki ennen vaikkapa kilpailun alkua voi sanoa, ketkä ovat ennakkosuosikit, esim. edellisten suoritustensa perusteella, jne. mut .... ei sit muuten koko ajan niit omii suosikkejaan...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 17:20

Myös selostajilla on oikeus omaan spekulointiin heillä olevien ennakkotietojen varassa. Ja kuten sanoit, selostuksen voi aina pistää pois päältä tai muuttaa ruotsinkieliseksi... jos olisivat "tietämättömämpiä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:41

Mielestäni se on juuri sitä ylimäärästä spekulointia minkä voisi minun puolestani jättää selostamatta. Toisaalta, esim. kiekkopelin jälkeen kanava vaihtuu samantien kun alkaa nämä "jälkipelit" eli spekuloinnit siitä mitä OLISI pitänyt tehdä. Tai miksi kävi juuri näin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:45

Kisat voisivat olla jännemmät ilman spekulointia. Tietysti selostajilla on selvillä suurinpiirtein hiihtäjien nykykunto, jonka turvin he arvailevat voittajia. Tätä huomaa joka lajissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 23:10

Se on tuospekulointi niin suurta ja kaikki on hyvin edellisten tulosten perusteella aika selvää, loppujen lopuksi ei ole suuria eroja kymmenen kärjessä listalla olijoilla ja toimittajat kyllä käyttää sitä hyväkseen, mutta ihmisiähän hekin on ja jotain on suusta laskettava ulos ettei olisi hiljaista linjalla.Kyllä se on joka maassa nykyäänkin saman moista selostukset ja muualla voi olla vielä hurjempaa kuin suomessa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 00:06

Ilman muuta, jos tietää.