Minkälainen paikka Hammamet on?

Avainsanat: hammamet tunisia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 23:53

Vastasin tähän jo joskus 1/09. Vuoden 05 kokemuksen perusteella (mukana mm. äiti ja aikuinen tytär) sanoisin: -tyypillinen arabi-/ islam-maa; - tasokkaassa hotellissa muita välimerellisiä kohteita vastaavat peruspalvelut ja -taso; aikuisviihteen saatavuus kortilla paikallinen "juoma" edullista ja pahaa, tuontijuomat hintavia; basaarikauppiaat poikkeuksellisen tyrkkyjä, uskovat kyllä "lää"täsi (ei); tyttären mukaan ei olisi uskaltatunut yksin tai naissaurassa basaareihin tai yleensä kaupungllle, isän "massiivisuus" riitti turvaksi...; kaupunki kerralla kierretty, säät tuolloin maaliskuulla varsin viileitä, mutta toki pohjolan valkean tarzanin oli pakko uida päivittäin hotellialtailla, kun paikalliset rakennustyömiehet pukeutuivat toppa-asuihin ja huppuihin. Tippiä olivat kaikki palveluammattien edustajat alati vailla. Kerta ok, toista ei - ainakaan minulle.

Lähteet:
Hammamet 2005

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 22:36

Turistikohde, joka lienee suosittu ja historian havinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 00:16

Arabivaltiot ylipäätään erittäin ikäviä paikkoja ainakin länsimaalaisille naispuolisille ihmisille.
En suosittele. Joku voi tietysti olla eri mieltä, mutta minä en ikimaailmassa menisi sinne naisseuralaisen kanssa, koska en kestä katsoa sitä halveksuntaa ,miten he puhuvat naisille !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 07:44

Aika ikävä paikka naisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 09:56

Ikävyys kyllä riippuu kanssa vähän naisesta ja omasta käyttäytymisestä, minusta se on normaali turistikohde arabimaassa ilman sen kummempia kommervenkkejä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 20:10

Käynyt Tunisiassa -99. Enkä mene toista kertaa. Ahdasmielistä, vihamielistä porukkaa, toki poikkeuksiakin oli. Enkä todellakaan ollut sellainen turisti, joka ympäripäissään jurraa lomallaan, olin 5:llä kuulla raskaana ja join vain limua. Eli en usko, että omalla käyttäytymisellä olis ollut vaikutusta asiaan. Lähtiäisiksi sain kamalan ruokamyrkytyksen, jouduin heti kotimaassa tiputukseen. Mieheni sai salmonellan. Emmekä edes syöneet missään "hämärissä" ravintoloissa tai kojuissa, vaan ihan laadukkaissa ( no, laadukkaissa ja laadukkaissa, ainakaan ruoka ei ollut missään hyvää...) ravintoloissa, joita matkatoimistokin oli oikein suositellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:47

Tykkään. Siistit rannat, ystävällisiä ihmisiä. Rakastan sitä arabitunnelmaa! Ruoka hyvää ja hintataso alhainen. Sinne vaan loman viettoon! ;)