Onhan palomuurisi käytössä ja säädetty riittävän tiukalle, kun olet netissä? Eihän kotisi ovikaan ole auki vartioimatta aina ?

Tiedäthän ,että palomuuri estää vihamieliset hyökkäykset koneeseesi ? Siis ilman suojausta kuka tahansa voi kaapata koneesi käyttöönsä ilman sinun siitä tietämistä!

Lisätty: 11.02.2009 - 22:26

Niille ,jotka eivät tiedä, niin : Tietokoneeseen päästään sisään vihamielisesti ilman mitään viruksia, ellei sinne tulemista estetä.
Virustorjunta on siis täysin eri asia kuin palomuuri.
Virustorjunta estää siis virusten tulon koneeseen ja palomuuri estää sinne tunkeutumista ja koneen käyttämistä omiin tarkoituksiin omistajan tietämättä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 22:22

Palomuuri on käytössä ja AVAST päivitetään automaattisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.02.2009 - 22:21

Kyllä on palomuuri käytössä, ja kuulemma hyvin pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 22:24

on palomuuri käytössä : ) ja ovi on muuten lukossa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.02.2009 - 23:46

Kyllä minullakin on, mutta en käytä Windowsin palomuuria,
vaan mukana tullutta Norman Personal Firewall_1.0.0.1.
Hyvin on ilmeisesti toiminut ?
Tässä olisikin "asiaa tunteville" hyvä paikka neuvoa meitä muita,
kun ohjelmissa on niin paljon erilaisia mahdollisia asetuksia.

Suojauksessa: Keskitaso on evästeet, ActiveX, JavaScript, appletit
Valvonta: on 4 erilaisia asioiden asetuksia
Tietosuoja: Estä tuleva/Lähtevä viite
Aktiivinen sisältö: Scriptit, Appletit, ActiveX, Ponnahdusikkunat
Kirjaa: sivulle ilmestyy kaikenlaisia "varoituksia" tms.
WWW-palvelimen porttien luettelo: Tarkkailtavat portit
- jossa esim. minulla 80, 110, 143, 443, 3128, 8080 ?
Ohjelma ohjeitakin olen lukenut, mutta...
Mutta mistään en ole löytänyt selkeitä ohjeita "Taviksille"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 02:49

MINULLA 4 ERILLAISTA TORJUNTA OHJELMAA KÄYTÖSSÄ,HYVIN TOIMIVATJA KÄYTÄN VAIN OMAA KONETTA TÄRKEISSÄ ASIOISSA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 06:28

Suojattu on viisikertaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 09:11

Palomuuri käytössä ja virus turva,se oli niin tiukalla esti messenger käytön,piti hiukan löysätä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 14:25

Uskoisin olevan asian kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 00:02

Palomuurikin on toisten suojausten ohella. Tottakai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 23:04

Tietenkin palomuuri täytyy olla. Kiva kun kuitenkin muistuttelet asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 10:51

No aloitetaan helpoimmasta suojauksesta.
Koitakaapa näin käyttäjänimi: järjestelmänvalvoja(administrator) - ei salasanaa toimiiko?

Yleensä turvallisia käyttöjärjestelmiä käytetään aina käyttäjänä ei pääkäyttäjänä.

Tämä ei ehkä ole turvallisin paikka esitellä omia palomuuri asetuksia, useimissa tapauksissa ne kyllä osaa laittaa oikeat asetukset oletuksena.

Siinä tapauksessa ettei joku verkkoa kaippaava softa toimi oikein niitä yleensä joutuu säätämään, esim meselle löytyy oma säännöt F-securesta.

Täytyy vain tietää mitkä portit avaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:27

'rautamuuri' reitittimessä ja se on pelanut