Oletko joutunut kiusatuksi koulussa/ työpaikalla?

Minä olen ja se oli aivan kauheata...
Mut nyt olen päässyt siitä yli, kauan se kesti...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 00:35

Kyllä sain kärsiä koulussa erään hakkaamista, koko luokan haukkumista haukkumasanoilla, tavaroiden särkemistä, eristämistä. Tottakai olin erilainen, en halunnut olla stereotyyppiä. On se jättänyt jälkensä elämääni lopun iäksi, valitettavasti.

Kysyjän kommentti

tiedän tunteen : ( Mut kiitos kun vastasit ja kaikilla oli hyvät vastaukset : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 13:41

En ole joutunut onneksi kiusattavaksi. Niin, se on kauheaa jos joutuu ymmärän.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 06.02.2009 - 13:41

Joskus ala-asteella hieman kiusattiin, mutta sekin oli lähinnä leikkimielistä. En siis ole joutunut pahemmin kiusauksen kohteeksi.. Hirveetä luettavaa esim tämän päiväinen iltalehden otsikko jossa kerrottiin 10-vuotiaasta pojasta jonka kaverit olivat hakanneet verille. Ei ymmärrä mitä näiden lasten päässä liikkuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 13:45

En työpaikalla mutta aikoinaan koulussa sitäkin oli.Tuohon edelliseen kysymykseen on haettu vastausta kauan.Olisikohan kodillakin jotain osuutta.Kun joku sen keksii se olisi vastaus useaan vaikeuteen opiskelussa ja koulupelossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 13:45

en ole kokenut ,en myöskään nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 14:00

Kyllä aikoinaan vaikka missä.Mutta joskus otin luulot pois kiusaajilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 14:28

Parin naisen kimppa eristi minut ja toiset hiljaisina seurasivat sivusta. Olin hassu ja luulin, että vika on minussa. Nyt hoitaisin asian toisella tavalla. Ottaisin reippaasti yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun ja nostaisin kissan pöydälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 14:46

Joissain yrityksissä luottamusmies ainakin kehoittaa työntekijöitä "vähän niinku ymmärtämään" tilanteen kun pomoiolla on vähän hermo tiukalla, tulosta pitäisi tulla ja ketään ei saisi pitää töissä "kuluna" kun nykyään idea on pelkkä tuottavuus, itseäni ei ole kiusattu, enkä anna kyllä kiusata kavereitanikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 14:56

Ei itseäni, mutta luottamusmiehenä olen joutunut noita asioita hoitamaan aikoinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:36

Eipä ole moisesta tarvinnut kärsiä sen enempää koulussa kuin töissäkään. En tiedä olenko sitten saanut elää jossain 'onnelassa' , mutta omat havaintoni kiusaamisesta noin yleensäkin ovat mitättömän vähäisiä verrattuna asiasta julkisuudessa kätyvään keskusteluun ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:50

Moiselta riesalta olen välttynyt, toivottavasti en ole tahattomasti myöskään aiheuttanut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:55

Kiusatuksituleminen on suhteellista. kuka tuntee tulleensa kiusatuksi joku toinen samanlaisessa asiassa ei . En ole tullut kiusatuksi vaikka olisin voinutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:57

Kyllä koulussa oli aina sitä kiusaamista ja olipa välillä hurjempaakin, mikä oli ei miellyttävää! NYt ei sillä ole mitään vaikutusta enään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 16:51

En koskaan ole tullut kiusatuksi sen enempää koulussa kuin töissäkään. Siksi en oikein ymmärrä mitä se on. Taidan olla onnellisessa asemassa kun olen säästynyt kiusaamiselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 17:38

Voihan olla että minua on kiusattu, mutta ihmisen hyvään uskovana "hölmönä" en ole sitä huomannut.
Muistan kerran huomanneeni sellaisia kummallisia syrjäsilmä katseita työkavereilla. Ihmettelin katseita
enkä ymmärtänyt mitä ne tarkoitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 17:49

koulussa kyllä. vaikuttaa vieläkin itseluottamukseen ja niin edelleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:28

Ei ole kiusattu koulussa eikä työssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:27

Kyllä olen joskus hetkittäin edellisissä työpaikoissa tuntenut tulevani kiusatuksi. Ei ollut mukavaa, mutta usein nostin kissan pöydälle ja selvitin asian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:47

Koulussa kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:11

Ei mitään normaalia pahempaa koulussa. Kakaroitten tappeluja ainoostaan ja siinäkin tais tulla oltua useimmin vahvemmilla kun monet muut. Töissä ei pahemmin kiusausta harrasteta,(mitä nyt pomo kiusaa duunareita jatkuvasti)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:21

Olen joutunut työpaikalla ja ihan äskettäin. Kyllä siinä joutuu tosiaan miettimään annanko toisen ihmisen haitata työskentelyäni ja pilata päiväni vai en. Tosin meillä oli asian tiimoilta ns. "kehityspalaveri", mutta sekin meni melkein kokonaan siihen kun ko. henkilö haukkui minua ja työtapojani. Ilmeisesti hänellä on ongelmia. Teen vain itse työni rehellisesti ja hyvin kuten tähänkin asti niin eiköhän se joskus tule ilmi kumpi tässä on epärehellinen. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 16:34

Koulussa kiusattiin kun halusin aina parhaita numeroita ja sainkin sekä vaatteilla kuulemma koreilin. Ihan pienenä jumppatunnit olivat vaikeita kun en kehittynyt samaa tahtia kuin muut jolloin laudaksi nimiteltiin. Mitä vaikutusta... en tiedä... mutta hyvin nuo tunteet ovat muistissa säilyneet yli kolmekymmentä vuotta.