Mitä mietit kun seisot lentokentän turvatarkastus jonossa? Ärsyttävätkö tiukat säännöt tai tatarkastajan kopeloinnit?

Vai pidätkö näitä epämukavuuksia välttämättöminä oman turvallisuutesi takia?

Avainsanat: lentoasema turvatarkastus lentoturvallisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 09:10

Hyväksyn ne oman ja muiden turvallisuuden takia : ) , täytyy ajatella, että työtään ne tekevät.
Kerran ole joutunut kopeloinnin kohteeksi kun valitettavasti siinä häslingissä unohtui puhelin taskuun ja silloin minut tarkastettiin : ) muuloin ei minulla ole ollut ongelmia : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

C
Vastattu: 03.02.2009 - 09:18

parempi että tarkastetaan kunnolla ettei tuu mitään ongelmia myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:18

Kiireessä vähän tuskastuttaa, mutta ymmärrän kyllä tarpeen ja hyväksyn epämukavuudet. Parit pikkujutut menneet 'valtiolle' kun käsitavaraan unohtunut jotain kiellettyä, oma tyhmyys ei itketä.
Helsinki Vantaalla on yks tarkkarityttö joka saisikin kopeloida, mutta kun ei vaan vaikka kuinka anovasti katson ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:22

Minä pidän niitä oikein hyvänä.

Lisätty: 03.02.2009 - 10:41

Minusta pitäisi olla myös puhallustesti ja jos viisari värähtää,niin ei asiaa koneeseen.
Ja lennoilla pitäisi kieltää kokonaan alkoholin tarjoilu. Kun kone nousee niin viimeistään tunnin päästä ensimmäiset örvelöt aloittaa sen kailotuksen ja kanssamatkustajien häirinnän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:28

Yleensä siinä jonottaessa on jo loma (tai kotiinpaluu) mielessä. Olen useampaankin kertaan joutunut 'kopeloinnin' kohteeksi, mutta minkäs teet. Pari kertaa (jenkeissä) matkustaessani olen vielä joutunut special screeningiin. Arvallahan nekin 'uhrit' valitaan. Silloin tutkivat kannettavani ja kone alkoi piippaamaan. Erittäin töykeä tullinainen käski minun pysyä paikoillaan, kun hän testaisi uudelleen. Sillä välin toinen tullivirkailija tuli kysymään, että olenko ollut viime aikoina dynamiitin kanssa tekemisissä. No en todellakaan, olin vain opiskelija, palaamassa Suomeen vierailtuani ystäväperheen luona. No sitten siihen tuli vähän vanhempi tullivirkailijamies, joka rauhallisesti sanoi, että älä noista välitä, yleensä kun tuo kone piippaa, se pitää vain putsata. Ja näin olikin. Pelkäsin, että he takavarikoisivat tietokoneeni tai veisivät minut johonkin kuulusteluun, mutta heidän koneensa pitikin vain putsata. Putsaisivat ajoissa, niin ei tarvisi säikäytellä matkustajia. Hmpf. Mutta tämä siis Chicagossa, O'Haren kentällä.

Mutta tosiasiahan on, että harvemmin tällaiset vaaleat, sinisilmäiset nuoret naiset joutuu kovaan syyniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:44

EIPA OLE KOPELOINTIA ESIINTYNYT MINUN TURVATARKATUKSISSA,HYVAKSYN NOIN YLEISESTI TURVATARKASTUKSET EIKA NIISSA MENE KOHTUUTTOMASTI AIKAA,MINULLA AINA NS.KIELTOTAVARAA KUN MENEN LENTOKONEESEEN,EI KOSKAAN MISSAAN MAASSA OLE OLLUT ONGELMIA..OLEN KYLLA HUOMANNUT NYKYAAN ON TARKASTUKSET SIIRTYNEET RUTIINEIKSI,,VOISI SANOA VAHAN HALLAVALIA TARKASTUKSIA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:46

Olen hyvin tyytyväinen että tarkastetaan ja tutkitaan ja läpivalaistaan ym ym.
Päinvastainen tilanne huolestuttaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:54

oon myöskin sen kannalla, et hyvä vaan että on kunnon tarkastukset ja läpivalaisut. eihän sitä tiiä mitä hörhöjä ilman tarkastuksia koneeseen pääseekään ja sillä sit vaarannettais kaikkien matkustajien turvallisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:55

Kyllä hyväksyn tarkastukset, mutta Lontoo on huippu niissä, sillä siellä käännetään joka nippeli nurinpäin ja kun tulin tänne viimevuonna mulla oli kaikenlaisia kameran lisälaitteita ja johtoja, niin siinä olikin heillä ihmettelemistä ja jono vain seisoi pitkään, mutta kaikki sai lävitse eikä tarvinnut mitään heittää roskiin. Ihmeellistä vielä kun olin jo aikaisemmin mennyt vastaavan läpi ja ei sanottu mitään kun reppu meni läpi röntgenin ja sitten tuli toinen kerta ja olikin kova kontrolli. Nyt yritän kiertää Lontoon ja mennä muita reittejä pitkin mihin olnkin sitten menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 10:20

Kyllä se ärsyttävää on , mutta pakko kärsiä turvallisuuden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 10:21

Hyväksyisin turvallisuuden takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 10:24

Ottaa päähän,kun mies ei suostu ottamaan pois tavaroita taskustaan,jotka sitten tarkastuksessa piippaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 10:39

Eipä ole haitaksi asti; tiedän, että aina piippaa ... olkaimet, ja levitän heti käteni antautumisen merkiksi (kopelointiin).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 10:42

Kyllä ne vähän mutta välttämättömiä nykyjään,kun konnat keksineet lentokonekin olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 10:43

Turvallisuus on kaikkien parhaaksi, hyväksyn tarkastukset. Jos joku niistä ärsyyntyy., vika on itsessään. Ei minua ole kopeloitu koskaan, ajoittain joku hälyttää ja silloin katsotaan sillä laitteella jonka nimeä en tiedä. Tarkastuksen virallinen nimi = henkilöön menevä tarkastus.

Lisätty: 03.02.2009 - 10:45

Usein noihin tarkastuksiin joutuu eli pari-kolme kertaa kuukaudessa ja mene rutiinilla. Reittilennoilla ihmiset osaavat "käyttäytyä" eli mitään jonoja ei synny, toisin kuin ns. lomalennoille mentäessä jolloin on tottumattomia matkustajia liikkeellä paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 10:51

jotta menis nyt tää jono eteenpäin jotta pääsisi oluelle:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 11:15

Hyvä et tehdään tarkastukset, itse en ole joutunut kopeloiduksi....kyllähän sitä pitää lähtiessä ajatella ,et mitä mukaan ottaa ja jos on tullattavaa menee sit heti tulliin suosiolla..jonokin joutuu näin eteenpäin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 12:29

Hyvä ja tarpeellinen turvallisuustekijä (valitettavasti kopeloija ei ole koskaan ollut nainen).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 13:10

turvallisuus ennen kaikkea. inhottavaa se kopelointi on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 13:14

En mieti mitään erikoista. Ehkä matkaani, koska nautin matkustamisesta. Ei ärsytä tarkastukset enää. Aina joku piippaa, mutta eivät ole sen kummemmin reagoineet. Turvallisuuden takia jaksan olla kopeloitavanakin. Ei se kurjaa ole, kun ei ole mitään salattavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 14:03

Ahmatin hurskasteluihin :

"Reittilennoilla ihmiset osaavat "käyttäytyä" eli mitään jonoja ei synny, toisin kuin ns. lomalennoille mentäessä jolloin on tottumattomia matkustajia liikkeellä paljon."

keroopa yksi lentokenttä kansainvälinen jossa lomalaiset ja ne fiksummat reittilentoihmiset on eri turvatarkastusjonossa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 17:38

Oikein hyvä, että tarkistetaan. Tulee turvallisempi ja luottavaisempi olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 18:16

Kyllähän sen tarpeellisuuden tunnustaa ja sillä sitten sietää pienet epämukavuudetkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 21:22

Ehkä siinä (yleensä pitkässä) jonossa vähän ärsyttää mutta kuuluu asiaan joten eipä siitä ole yöunia tarvinnut menettää kuten joistain muista asioista mitkä ärsyttää ja ottaa päähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 22:21

Se jonon hitaus ärsyttää. Turvatarkastus turvallisuuden vuoksi ok, joskin nämä tiukat säännöt mitä voi viedä lentokoneeseen ja mitä ei vähän keljuttavatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 08:14

Mietin aina antavatko selkäleikkauksessa laitetut metallit aihetta lähenpään tutkimukseen. Tarkastukset ovat aina paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 10:00

Tarkastukset on ihan ok. Jonossa mietin mm. seuraavaa. : Kauankohan tää kestää?, koska ollaan perillä? joko ollaan perillä? joko ollaan perillä? koska ollaan perillä? Päästäänkö perille? ELI AIKA YMPYRÄÄ KULKEE NOI AJATUKSET. Se perille pääsy kiinnostaa ja mitähän ruokaa koneessa on? onkohan kanaa vai kananmunaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 14:17

Joku ehti jo haukkua minut mutta vastaan että kaupunkien lentokentistä puhun, kaikkiin paikkoihin ei näet edes mene tilauslentoja. mainitsen viimeisimpiä paikkoja eli Oslo, Vilna, Visby.... kaikki olivat menossa reittilennoille ja homma toimi. Ei kannata riemastua kun ei näytä tietävän muista kuin valmismatkojen tilauslennoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 22:23

En mieti yhtään mitään. Odotan vain, että pääsen eteenpäin.