Minkälaisia ihmiset ovat Hammametissa?

Avainsanat: hammamet tunisia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 18:39

Iloisia ovatku mitkät, turistit semminkin, lomalla kun ovat. Paikalliset lähinnä pelokkaita kun ajetaan jokapaikasta pois. (turistialueilta) . Kauppiaat ovelia ja elantonsa perässä tukevasti juoksentelevia. Vaan mitäpä olisi turisteilla ostella jos ei kauppiaita olisi. Samat säännöt ei toki ole voimassa kuin esim. city marketissa :). Ruoka on cuscus pohjaista paljon kasviksia ja lampaan lihhoo. Ihmiset ystävällisiä pääsääntöisesti ja sehän se kysymys oli. Sinne vaan rohkeasti niin tiedät.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 22:03

En ole käynyt, mutta varmaan samanlaisia kuin muuallakin. Uskonto ja kulttuuri rajoittanee heidän käsityksiään eurooppalaisesta elämänmenosta, mutta tapansa kullakin. Marokkolaiset ainakin olivat ihan mukavia. Pohjois-afrikkaahan sekin on niin kuin Tunisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:20

Turistit tavanomaisia örveltäjiä; räkäjuopot pulassa kalliin (tuonti)alkoholin kanssa. Paikallinen "buggha" ei kaikkia miellytä. Paikalliset, joista pääasiassa hotelli- ja ravintolahenkilöstöä, taksimiehiä ja basaarikaupustelijoita pääsee kohtaamaan, ovat rahan tuntevia, useimmiten pintakohteliaita (tipin suuruudesta riippuen); basaareissa rajuakin tyrkytystä, tinkiä pitää. Paras keino, jos "tuote" kiinnostaa, on kääntää selkä, heti kuuluu: -My Friend... ja hinta putoaa puoleen. Vaaleaa nuorta naista tuijotellaan julkeasti; ehdotuksia ei juuri kuulu, olletikaan, jos lady liikkuu 120-kiloisessa parimetrisessä miesseurassa. Yksin tai naisseurassa ei moni tyttö kuulemma uskaltaisikaan ainakaan pimeäkävelylle. Että eiku sekaan vaan; tammikuu ainakin 2005 oli Kanariaa paljon viileämpi. Muurikaupunki yhdellä kävelyllä nähty, ikäänkuin Sunny Beachilla kävisi. Ruoka oli kelpoa, mutta ilman (hintavaa) konjakkia kuivaa...
Vain yksi "alko", sekin etsimisessä; taksit halpoja; erämaaretki uskalikoille tarjolla?
Onneksi syksyn ramadaninkin aikana valuutta voittaa oikean uskon; turistille tarjotaan kyllä tavalliseen tapaan... ja kyllä siellä keittiön puolella taisi jäännöspossutkin maistua... EI = LÄÄ, paikallismurteella.

Lisätty: 21.01.2009 - 00:34

Eiku soli maaliskuussa 2005.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 08:29

Ihmiset ovat kaikkialla lähes samankaltaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 12:24

Kaikenkarvaista turistia siltä löytyy... eli örveltäjiä.
Paikallisista ihmisistä en osaa sanoa, mutta iso ero on esim. euroopplaisella ja tuon maan ihmisellä.
En hurskastele sillä että ihmiset ovat kaikkilla maailmassa samanlaisia kun eivät todellisuudessa ole. meidän tapoja, sivistystä ja elämäntapaa ei tunneta arabimaissa.

Lähteet:
kokemusta on