Miten perinteisen mykkökoulun pitäjän kanssa tulisi toimia? Hermo menee...

Avainsanat: puhuakko vaiko eikö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 20:48

Mykkäkouluunkin saattaa olla jokin syy. Sekin on paljon parempi kuin fyysinen kontakti.
Toivon vain sydämmeni pohjasta ,että aikuiset selvittää välejään vain silloin kuin lapset eivät ole aistimassa tai kokemassa riitaa tai eripuraa. Lasten tulee saada elää turvattua ja huoletonta lapsuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2009 - 20:49

Puhu vain niin kauan, et vastaa, kaiket maailmat ja umetlamet, toki vastata voit sit vällillä itsellesi ja kysyä onko samaa mieltä sillee leikksästi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 20:57

Lapset vaistoavat kyllä kireän ilmapiirin vaikka sanaakaan ei sanottaisi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 21:02

Mykkäkouluile takaisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:05

Minä puhun aina niin kauan, että toisella menee hermot ja sen on pakko vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:13

Anna vaan olla mykkä, kyllä se ajanmitaan ihan itsestään rupeaa puhumaan, kyllähän se kieltämättä on tuskallinen tilanne kaikille läheisille, mutta jos on usein toistuvaa sitten kehottaisin että puhuisitte asiasta, yleensä asiat ratkeavat kun juttelee sävyisästi toiselle, ei niin vakavaa asiaa pitäisi olla.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:28

mene ja kutita:) eikä huulet erkane toisistaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 22:06

Toinen mykkä, toinen huutaa ja raivoo. Joku vois sanoo että mitäpä niille luonteenpiirteilleen mahtaa, kuitenkin harvemmin aikuiset mykkäkouluilee tai raivoaa muille kuin kumppaneilleen. Eli saa kai parisuhteessakin opetella aikuisten tavoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2009 - 23:14

Minä antaisin toisen olla mykkänä tarpeekseen. Mutta sitten olisi asioista pystyttävä keskustelemaan. Eikä enää ikinä uutta mykkäkoulua vaan keskustelua. Yrittäkää opetella uusi tapa. Huomaatte, että on paljon antoisampaa, kuin hiljaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 00:02

Eipä taida olla tarve puhuakaan ,kun ei vastausta saa, eli vastaa mykkäkoululla ja katso niinkauan kummalta pettä pokka ja alkaa puhella!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:17

Joo, kaikki konstit on kokeiltu. Mököttäjä antanut itse ohjeeks, että hänen pitää vaan antaa olla ja sitä koetan noudattaa. Mykkäkoululainen potee jotain ongelmaa sisällään ja hänellä on kommunikointiongelmia. Yleensä tällaiselle ihmiselle tulee vaikea vanhuus, tai jossain vaiheessa vakava sairaus. Joten rakkaat ystävät : puhukaa, puhukaa kaikki itsestänne ulos!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 08:51

Mykkäkoulu on vallankäyttöä:
hyvaterveys.fi/articles/?c=M...&a=491

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 15:32

kerrot hauskoja vitsejä tai juttuja joista mykkäkoululainen pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 19:01

Hyvin on anopin kanssa toimeentultu, ei ole kahten vuoteen sanottu sanaakaan. Vanha suomalainen sanonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 12:54

Aikansa kutakin. Ihminen kuitenkin muuttuvainen. Isekin joskus mykkäkoululaisena viihtynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 01:26

Hmm... Miettisin itseäni mykkäkoululaisen housuissa. Mikä on syynä mykkäkoululle? Mikä saisi minut puhumaan? Kaikkein tärkeintä on ehkä tietää ongelma. Yhtä tärkeää on yrittää ymmärtää mykkäilijän persoonasta jotain. Miten hän käyttäytyy ja miksi. Joskus mykkäkoululainen voi haluta toisen (riidan) osapuolen puhuvan asiasta ja yrittävän selvittää asioita, koska ei itse pysty puhumaan. Hän saattaa myös haluta näyttää että on asiansa puolella loppuun asti eikä anna periksi. Tärkeintä on ottaa kaikki näkökulmat ongelmaan esille. Miettiä todella esim. Kenen syy? Kuka on oikeassa? Erityisesti pitää olla kriittinen itsensä suhteen. Voiko suurin syy olla minun käytökseni, ja voisinko muuttua parempaan suuntaan?

Minä ehkä esittäisin mykkäiliälle kysymyksiä, liittyen ehkä mahdolliseen ongelmaan. Ehtona olisi että mykkäkoululainen saisi nyökätä vastaukseksi kysymyksiin. Puhuminen kannattaa aina. Kylmä sotakin on sotaa ja mielestäni monet maailman erimielisyydet voidaan ratkaista puhumalla, niin pitkään kuin ihmiset pystyvät näkemään itsensä toisen asemassa ja näin ymmärtämään toisen mielen liikkeitä paremmin. Kannattaa aina sanoa haluavansa puhua asia selväksi jos todella haluaa ratkaista ongelman ja jatkaa taas normaalia elämää.

Mykkäkoulua voi toki pitää myös muutenkin, kuin vaan riidasta ja erimielisyyksistä johtuen. Syynä voi olla vaikka henkilön omat ongelmat joita hän pitää sisällään eikä kerro kenellekään. Tällöin on hyvä ounastella että tällainen tapaus on kyseessä ja esittää hienovaraisesti kysymyksiä joiden kautta keskustelua asiasta syntyy. Tärkeää on ihmisten välinen luottamus ja se ettei tuomitse toista. Se että aidosti haluaa ymmärtää toista ja auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 00:37

Koeta keskittyä muihin asioihin ja tehdä mitä itse tykkäät. Eiköhän se siitä kohta lopeta.
Sitten kun se mykkäkoulu on ohi, voit kertoa hänelle miltä se sinusta tuntuu ja miten monta kertaa ehdit ajatella tuhansia asioita mitä olisitte voineet yhdessä puhua tai tehdä sinä aikana kun toinen vaikeni. Minä kyllä kertoisin vielä senkin, että seuraavan kerran saapi mykistellä keskenään ja piste. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 14:27

SEURANVAIHTO AUTTAA