Kumpaa kannattaa opiskella, englantia vai saksaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 15:18

kyllä kannattaa kumpaakin kieltä.jotain kolmattakin kieltä.Olen lukenut african savanni ihmisetkin puhuu 4-5 kieltä ,vaikka siellä tulee harvoin joku vastaan.Suomalaiset on kieliköyhinpiä maailmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 15:25

Englantia kanattaa opiskella... Englanilla pärjää melkein kaikissa maissa saata pärjätä Kiinassakin. Amerikassa puhutaan englantii siellä pärjää hyvin. Ja muissa mailmoissa. Olisi se myös hyvä jos opiskelisit kumpaakin. Menisit jonnekkin paikkaan opiskelemään englantia ja Saksaa. Sellaisia kieli kerhoja on olemassa. Meidänkin koulussa on Venäjän kielikerho.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 15:56

Opiskele englantia sillä pärjää niin monessa paikassa.jos itse opiskelisin ottaisin venäjänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 15:56

Jos et jaksa panostaa molempiin kieliin niin mieluummin tietysti englantiin, ilman sitä on vaikea tässä maailmassa pärjätä. Saksaa nyt ei kovin monessa paikassa tarvitse (ainakaan oman kokemukseni perusteella), mutta työelämässä arvostetaan juuri tätä "kolmannen kielen" osaamista sen ruotsin ja enkun lisäksi. Tietysti Saksan sijaan voisit opetella vaikka ranskaa, venäjää tai espanjaa, kaikki yhtä hyödyllisiä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 15:57

Noista kahdesta kielestä valitsisin englannin. Perusteluna englannin kieltä puhuvien suurempi väestöpohja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 16:11

opiskele molempia:O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 16:55

riippuu oletko suuntautumassa esim.tekniselle alueelle,silloin saksa hyvä vaihtoehto
kaupallisesti englanti parempi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 16:57

miltä sinusta itsestä tuntuu jos halua riittää opiskele kumpaakin. minun tarvitsisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta opiskelemaan englantia, kun ei kouluaikoina oikein kiinnostanut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 18:21

englanti, venäjä, ranska, espanja, saksa ; edellämainitussa järjestyksessä , loput vapaaehtoiset itse valitsemassasi järjestyksessä (ruotsihan tulee automaattisesti toisena kotimaisena)

Nämä siis kannattaisi, vähemmälläkin pärjää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.01.2009 - 18:38

molempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 21:38

Englannilla pärjää lähes kaikkialla maailmassa. Kannattaa panostaa erityisesti puhumiseen, ei niinkään siihen, että osaa virheettömästi. Virheetöntä englantia olen kuullut kolmesti elämäni aikana; enkun opelta, kiinalaiselta professorilta ja venäläiseltä naisihmiseltä, mutta kertaakaan en ole kuullut brittien puhuvan virheettömästi. :P

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 22:52

kumpaakin, monipuolisuus on täydellisyyttä tärkeempää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 19:14

jos osaat hyvin englantia et tarvi mitään muita kieliä sekä saksa on niin sekava kieli että ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 20:27

Englantia tarvitaan enemmän kaikkialla maailmassa,et sitä ehkä mielummin.