mitä tarkoittaa it-teminologia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 01:47

it =informaatioteknologia tai tietotekniikka
terminologia = termien käyttö; termistö; oppi termeistä ym.

minä yksinkertaisesti sanoisin tietoteknikkasanasto, -termistö

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 07:43

It viittaa jo sanana tietokonemaailmaan. Teminologia on ilmeinen kirjoitusvirhe, niinkuin lennu tuossa onkin ottanut huomioon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 09:55

it-terminologian selvittelyssä auttaa hyvä hyvä sanasta (suomi-engl) :

ornanet.dy.fi/itsanasto.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 10:18

Teminologiasta ei löytynyt mitään ,mutta kokeile sana seminologia niin löytyy,olisiko kyse it-seminologiasta,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 10:43

ilmatorjuntaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 11:20

enää ei puhuta pelkästä IT:stä vaan ICT:stä (communication). Tietotekniikan liitto muiden muassa on julkaissut sanaston, josta otteita voi selailla myös netin kautta. Kannattaa googlettaa 'tietotekniikan sanasto' niin löytyy useampiakin.

Lähteet:
www.ttlry.fi/atk-sanakirja/index.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:53

Tietokonekieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 22:34

Kuten lukematon totesi; it alunperin tarkoitti ilmatorjuntaa ja tarkoittaa itse asiassa vieläkin. :)
IT-terminologia tarkoittaa tietotekniikkaan liittyvää sanastoa. Sehän on vain tietynlaista kieltä. Merimiehillä ja kokeillakin on oma kielenkäyttönsä, ammattislangi. :)