Mitä mielestänne tarkoittaa sana rikkaus?

Avainsanat: talous tai jotain muuta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 22:20

rikkaus on tavallaan runsauden synonyymi hyvin laajalla alueella, köyhyyttä on ymmärtää rikkaus ainoastaan materiaalisena hyvänä

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.01.2009 - 20:23

Minusta rikkaus on demokratia ja vapaus.ja se että saa toteuttaa haaveitaan ja nauttii elämästään. Minä ainakin elän näin ja koen eläväni rikasta elämää.Kommunismi ja diktatuuri on minusta köyhyyttä joka lailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 20:27

se on jotain positiivista. Jotain jota voi olla riittävästi, mutta kun on vielä vähän päälle niin silloin se on rikkautta. Varsinkin silloin sitä voi sanoa rikkaudeksi kun sitä jotain, mitä se ikinä lieneekään, osaa käyttää oikein.

Lisätty: 03.01.2009 - 20:28

vai tarvitseekohan sitä olla piirun vertaa enemmänkään? voihan jonkin puutekin olla rikkaus... äh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 20:44

Rikkaus on jotain minkä olemassaolo on hyvä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 20:49

Rikkaus on sisäinen tunne, omasta olemisestaan.Ei siihen mitään aineellista tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:20

Rikkautta on monenlaista. On aineellista ja henkistä. Nämä kaksi eivät välttämättä koskaan kohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:57

Rikkaus on jotain mikä tuo elämään iloa ja sisältöä. Omistamisestahan puhutaan usein rikkautena, mutta ajattelen itse niin, että omistaminen tuo huolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 22:40

Rikkaus voi olla "aarre saviastiassa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 23:40

Rahaa ja omaisuutta, mutta on, niinkuin tuossa ylempänä jo mainittiinkin, henkistä rikkautta. Sitten on vielä ns. poliittista rikkautta, jossa on kyllä sanat riesa ja rikkaus sekoittuneet keskenään. Kuten esim. pakkoruotsi on selvä riesa tälle kansalle, mutta poliitikot sanovat sitä rikkaudeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:11

onni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.01.2009 - 20:21

Eläminen onnellisena tässä kauniissa maassa on minulle rikkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 11:14

Kyllä mielestäni rikkaus on henkistä laatua.Toisaalta olen kuullut sanottavan,on kivempi itkeä,Rolls Roysesa,kuin ladassa, ei oma kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:43

vapautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:13

Elämää. Siinä on rikkautta kyllikseen ja jos ei ole elämää, ei tee muulakaan aineellisella mitään