mikä ammatti on valtiontieteenmaisteri

väite että valtiontieteenmaisteri olisi ammatti

Avainsanat: valtiontieeteenmaisteri/ammmatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2008 - 10:48

Valtiotieteenmaisteri on oppiarvo aivan kuten merkonomi tai ekonomi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2008 - 10:39

Valtiotieteen tutkinto ei rajoitu vain yhteen ammattiin vaan se mahdollistaa joustavan liikkumavapauden politiikan, sosiaalisen toiminnan, talouselämän, tiedonvälityksen, hallinnon ja tieteen alalla. Valtiotieteen / yhteiskuntatieteen maisterit sijoittuvat tyypillisesti joko julkiselle tai yksityiselle sektorille erilaisiin tutkimus- analysointi-, suunnittelu-, tiedotus-, hallinto-, johto-, ja koulutustehtäviin. Yksityisellä sektorilla työllistävät pääsääntöisesti pankki- ja vakuutuslaitokset, erilaiset kansalais- ja poliittiset järjestöt, säätiöt, yritykset, tiedotusvälineet sekä tutkimus- ja oppilaitokset.

Lähteet:
www.valmennuskeskus.fi/page....age_id=149

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 10:57

Sitä mieltä olen minäkin että se on oppiarvo,kuten uimamaisteri,tulikohan vähän aliarvosdettua Valtiotieteenmaisteria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 11:01

valtiotieteen maisteri on akateeminen oppiarvo (tutkinto) jonka antaa valmiuksia erilaisiin ammatteihin muttei sinänsä ole mikään ammatti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 11:48

Ammatiksi oppiarvo muuttuu vasta kun alkaa tehdä jotain tähän oppiarvoon liittyvää tai muuta työtä. Ei tietenkään tämä oppiarvo muutu ammatikasi vaan sen haltija saa ammattinimikkeen tekemänsä työn perusteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:18

Ei ole mikään ammatti eli valtiotieteellisestä tiedekunnasta ei suoraan valmistu mihinkään ammattiin ja työllisytminenkni saattaa olla vaiketa. Ko. tiedekuntaan pääsy on kautta aikojen ollut helpointa eikä ihme.
Valt.maisteri on siis vain oppiarvo.

Lisätty: 29.12.2008 - 09:20

Merkonomin koulutus kyllä valmistaa määrättyihin ammatteihin eli vertailu noiden kahden välillä ei ole oikea kun ammateista puhutaan.