millä tavoin jäädään koukkuun tupakoimiseen?

Eli siis ku oon monesti polttanut , mutta en oo jääny koukkuu. :o rnSiis hyvähän se on en sillä tätä sano.rnMut miten sit jotku jää koukkuun, siis miten ne polttaa et jää koukkuu, tää vaan kummastuttaa suuresti. Ite en enää polta.Ku en koukkuunkaa jääny.

Avainsanat: tupakka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2008 - 12:48

Säännöllisesti "Koukkuun jääminen" riippuu keskushermoston nikotiinireseptorien aktivoitumisesta ja maksan kyvystä hajottaa nikotiinia. Tutustu vaikka sivuihin www.stumppi.fi niin sieltä selviää lisää. Riippuvuudesta eroon pääseminen ei nimittäin ole ihan helppo homma, se kun ei ole välttämättä pelkästä tahdonvoimasta kiinni, oma kroppa voi olla ihan eri mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2008 - 23:53

Minä poltin nuorena päivittäin askinkin päivässä. Kun sitten halusin lopettaa se olikin vaivan takana. Lopettaminen ei onnistunut ensi yrittämällä. Kun olin ollut jo pitkään polttamatta näin vielä unta ,että vedin syvään tupakkaa keuhkoihini ja se oli ihanaa.... minulla oli selvä riippuvuus tupakoinnista.

Tupakointi oli jokin sijaistoiminta... kun hermostutti tai jännitti, ruuan jälkeen jne. levottomille käsille piti saada toimintaa. Ja tupakkahan täytti nuo tehtävät.

Ehkä olet polttanut vain silloin tällöin satunnaisesti ja sinulle ei ole vielä kehittynyt riippuvuutta. Suosittelen, ettet sitä hankikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2008 - 09:03

En tiedä miten jää koukkuun.Poltin nuorena tupakkaa päivittäin,siinä aski puolitoista,askia,siihen aikaan niissä askeissa oli 25 tupakkaa.Pöltin myös piipulla,sitä tupakkaa.Pääsääntöisesti 5 vuotta,sitten vaan tuntu,että tämä eiole minun juttu,myöhemmin olen pohtinut miksi poltin tupakkaa.Tulin siihen tulokseen ,että itsetunto oli alhaalla,niin tarvitsi sitä tupakkaa pönkittämään huonoa itsetuntoa.Koska mitään riippuvuutta tai vierotusoireita en tuntenut,ja elämä on maistunut ilman tupakkaa hyvin,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2008 - 11:20

useimmille se tapahtuu ihan huomaamatta ja yrittämättä, parempi kysymys olisi ollut, miten vältän joutumasta koukkuun ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2008 - 22:04

Yksinkertaisesti polta vähintään aski päivässä.Herää yöllä tupakalle.Jos käyt kuppilassa niin jätä sytkäri kotiin ja sytytä seuraava edellisestä. 20v ja takuuvarma nikotiini- ja tapariippuvuus. Ei se sen vaikeempaa ole.Mutta toimiiko se sitten takaperin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2008 - 23:13

Tupakkaan jää koukkuun sitä polttamalla. Nikotiini on markkinoiden eniten riippuvuutta aiheuttava aine. Jos et jäänyt koukkuun, älä enää koskaan polta.
Varsinaisesti koukkuun jäämisessä täytyy kuitenkin olla jokin muu syy sillä nikotiinin on todettu poistuvan kokonaan elimistöstä kahdessa tunnissa tupakan tumppaamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 15:41

Polttaa tupakkaa säännöllisesti askin verran päivässä muutaman kuukauden - puolen vuoden ajan, niin lopettaminen ei enää onnistukaan noin vain. Muutamia tupakoita ainakin itse voin polttaa päivässä, ilman että vieroitusoireita tulee, kun sitten on ilman tupakkaa pitemmänkin ajanjakson.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 17:16

Vedät röökiä, vedät röökiä ja vedät vielä lisää röökiä, jatka tätä muutama päivä ja pim, olet koukussa. oot siis polttanu liian vähän.