Mitä tarkoittaa asiakasomistajuus?

Lisätty: 12.12.2008 - 00:38

Onko asiakasomistajuus sama kuin asiakkaitten omistama?

Avainsanat: asiakasomistajuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 00:32

Asiakasomistaja on asiakasomisteisen osuuskunnan, kuten osuuspankin tai osuuskaupan jäsen. Asiakasomistajat saavat erilaisia etuja käyttämistään osuuskunnan palveluista, ja lisäksi heille saatetaan maksaa osuuspääoman korkoa. Lisäksi asiakasomistajat saattavat tuntea yhteisöllisyyttä osuuskunnassa.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 00:36

eli sut on narutettu jonkun kaupan uskolliseksi asiakkaaksi väittämällä että sä ikäänkuin oletkin tän putiikin omistaja (yks miljoonas osa tai jotain sellaista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 01:06

Joo, vähäviisaan määritelmän mukaan olen äveriäs osuuskaupan ja osuuspankin jäsen. Eli aikanaan olen maksanut jonkin summan ja ruvennut osuuskaupan jäseneksi. Nyt saan noin 2 % bonuksen kuukauden ostoista osuuskaupassa ja joissakin nimeltä mainituista liikkeistä. Ja joululahjaksi lakritsipakkauksen.

Samoin minun oli pakko ruveta vuosikymeniä sitten osuuspankin jäseneksi saadakseni asuntolainaa ko. pankista. Tästä jäsenyydestä hyödyin siten, että sain korkoa 7 euroa, josta meni 27 % lähdeveroa tänä vuonna.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 08:25

Semmosta se asiakas omistajuus on , on siinä hyviäkin puolia ,rupesin yhteen puljuun asiakas omistajaksi olen saanut siitä vuosittain enemmän takasin mitä olen siihen laittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.12.2008 - 08:58

Osuuskunnan jäsen esim. S-ketjun tai mikä sen virallinen nimi lieneekään.