Mikä on "Viherpiipertäjä"

Onko se joku otus, onko se esim. ihmisestä sanottuna positiivinen vai negatiivinen ilmaisu.

Lisätty: 09.12.2008 - 23:41

En tarkoittanut sinua maarit. Kirjoittelin paikalliseen päälehteen kasvisruuan vaihtoehdoista mm. lihalle ja kasvisruuan terveellisyydestä. Sieltä sain itsestäni palautteen että olisin joku viherpiipertäjä. Siksi arvelin laittaa tähän Napsuun kysymyseni en tiennyt että olit vastannut toiseen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 23:30

Sinä tarkoitit minua, säästän luontoa lajittelemalla jätteemme, metalli, paperi, lasi. Sekä käyttämällä puutarha ja keittiöstä kertyvät jätteet kompostoinnin eri vaiheisiin, meillä on 3 erilaista kompostoria käytössä. isot pakkausmateriaalit jätämme jo ostopaikkaan.

Lisätty: 09.12.2008 - 23:42

olen itse kokenut asian positiivisena, lapseni ovat samanlaisia ja se hoituu luonnostaan. asumme vain 1 km Turun torilta , ja meillä on mahdollisuus jättää jälkeemme vähemmän kuormitettua saasteilla ym. ympäristöhaitoilla olevaa urbaania asutusaluetta. meillä on oravia jäniksiä eri lintulajeja sekä siilejä näin lähellä keskustaa.

Kysyjän kommentti

Ihan hyvä vastauksesi oli ja asiallinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 23:37

Tollaisen linkin löysin
www.aamulehti.fi/sunnuntai/t...7482.shtml

Lisätty: 10.12.2008 - 00:21

Ylläpito.Poistakaa tämä asiaton vastaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 00:03

Minäkin ilmoittaudun viherpiipertäjiin. Olen syönyt tähän asti lihaa, mutta nyt valitsen lihan laadun ainakin tarkemmin.

Minäkin lajittelen ja kierrätän. Puutarhassa käytän luonnolannoitteita ja katteita. Iloitsen mullassa möyrivistä lieroista, jotka pitävät maankuohkeana jne.

Minusta viherpiipertäjä on myönteinen maininta. Minä aion vihertyä tästä vielä lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 08:19

Viherpiipertäjä taitaa nykyään olla yleisnimitys,kaikenlaisesta luontohommasta,olen kuullut puutarhatyöntekiöistä,sanotun viherpiipertäjät,huoltomiehistä,kun ne ajaa ruohoa,ja rakennustyömaan pihojentekjöistä,siellä ne viherpiipertäjät pihojatekee,yleisnimitys,ei negatiivinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 13:41

Luulen että tarkoitetaan henkilöä joka syö ravinnokseen vain kasvisruokaa. On aika äärimmäistapaus luonnonsuojelussa ja muussa.
Itse rakastan luontoa ja elän luonnonvaroja järkevästi säästäen mutta en ole viherpiipertäjä. Käsitän asian kyllä negatiivisena niinkuin kaiken mikä menee ikäänkuin liian pitkälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 20:31

Itse olen viherpiipertäjä aina keväisin ja piiperrys laantuu syksyäkohti mentäessä. Käsite on mitä suuremmassa määrin myönteinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 20:56

Viherpiipertäjä on yleisnimitys kaikelle mikä liittyy luonnon säästämiseen ja terveellisesti eläviin ihmisiin. Mielestäni se on pelkästään positiivinen sana. Itse olen ollut koko ikäni viherpiipertäjä. Luultavasti se johtuu kasvatuksesta koulussa. Omat lapseni olen kasvattanut samanlaisiksi; roskia ei heitetä maahan, kaikki jäte kierrätetään, vettä ei tuhlata, yms. :)

Lähteet:
Elämä