Uskooko kukaan että kaiken Luoja on nainen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 19:18

itte olen sitä miehenä pitänyt. johtuu varmaan paljolti siitä että kuvissa se on vanha partanen mies. en kylläkään ole tullut ajatelleeksi sitä naisena.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 19:34

Jollain luennolla todettiin, että sanaan Isä jollakin voi liittyä niin voimakkaita kielteisiä tunteita, että kuva rakastavasta Taivaan Isästä hämärtyy. Silloin luennoitsija pyysi ajattelemaan ketä tahansa ihmistä, joka on ollut turvallinen aikuinen ja johon suhde on ollut luottamuksellinen.

Sellaisen henkilön sukupuoli ei ollut merkitsevä. Se saattoi olla äitikin tai kummitäti.

Kyllähän Jumala kuvataan mieheksi ja rukoillaankin Isä meidän, joka olet....jne. Itse en osaa ajatella Luojaa oikein minään partasuu-ukkona....ehkä Hän on Henki.... sellainen , joka on suurempi kuin sydämemme ja tietää kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 19:34

lopputulosta kun katsoo, niin helppo uskoa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 19:42

En mäkään. En mä kyl usko luojaan, mutta voisi se ollakkin... jos uskoisin, uskoisin että se olisi nainen. Hyvä pointti muuten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 20:05

Meillä naisilla on yleensäkin huono maine. Kaikkein lihavimmat miehet viittaavat Mooseksen kirjaan , erilaiset uskonnot antavat mahdollisuuden uskoa tähän termiin , kreikan saarissa on tähän mytologiaan uskottu jo vuosisatoja , nimet padre, matron voit itse päätellä , kumpi oli ensteks . ja usko pois mutsis on aina oikeessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 20:24

Taitaa olla niin ettei ihmisen järki riitä selittämään Luojaa, samaten ei ihmisen järki riitä siihen että mikä on loputon, katsoppa vaikka avaruuteen.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 21:36

Mielestäni Luoja ei ole kumpaakaan sukupuolta, Raamatussa sanotaan, että Hän on Suuri Henki, joka on iankaikkisesta iankaikkiseen. (Johannes 4:24; Psalmi 90:1, 2).

Lähteet:
Raamattu-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 22:33

No, olen sen verran myöhässä, että jonin ehti ensin. :)
Ja sanoi sen vieläpä paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 00:30

Jatkan tuohon vielä että sukupuoleton Luoja. Miksi olisi mies tai nainen? Ei ihminen vaan kaiken luoja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 09:07

Kun en lue raamattua en kä muitakaan pyhiä kirjoja,ole tosin aikoinani joku 47 vuotta sitten yrittänyt lukea sitä kirjaa ,mutta pian huomasin että se on turhaa,siis nyt kun ajattelen tuota asiaa,äänestän että se on nainen, siitä on paljon kokemusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 13:48

En usko että olisi voinut olla nainen. Tuloksessa en näe "naisen logiikkaa" (joka on siis negatiivinen ominaisuus).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 21:18

Miten sen nyt ottaa? Omaksi kuvakseen hän loi meidät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:08

kaikki ainakin väittävät että se on mies ja kaikissa ohjelmissa luoja on mies, enpä ole tullut ajatelleeksi asiaa vaikka siinä voisikin olla perää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 19:11

en ole koskaan ajatellut sitä naisena. mutta oikeastaan en ole edes ajatellut sitä..