Millaiset ovat kokemuksesi ulkomaalaistaustaisista työkavereista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.08.2017 - 18:41

Erittäin ahkeria ja oppimishalukkaita ihmisiä.Ystävällisiä ja kiitollisia saamastaan tilaisuudesta.Ei pahaa sanottavaa!
Nigerialainen sekä Venäläinen ovat olleet viimeeksi meillä opissa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2017 - 18:41

Eipä ole ollut kokemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2017 - 23:33

Olin aiemmin töissä samanaikaisesti filippiiniläissyntyisen hlö:n kanssa. Ja ko. hlö oli työtoverina ystävällinen, joskin hiukan pieniääninen.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2017 - 23:14

Minulla on ollut ainakin saksalaisia, englantilaisia, venäläisiä, USAlaisia ja intialaisia työkavereita, osa nykyisin Suomessa asuvia ja osa edelleen alkuperäisissä kotimaissaan. Kaikkien kanssa työt ovat sujuneet hyvin. Intialaisten kanssa on ollut jonkin verran kieliongelmia, koska intialainen tapa ääntää englantia poikkeaa niin paljon suomalaisesta tavasta, että sitä pitää kuunnella muutama kuukausi, ennen kuin aivojen kielikeskus sopeutuu uuteen "murteeseen".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2017 - 16:37

Itse toimin esimiehenä hyvinkin sekalaiselle seurakunnalle :) Työntekijäni edustavat Viron, Venäjän, Nigerian, Sambian, Ghanan, Syyrian ja Suomen kansalaisia. Jokainen heistä on yksilö, toisen kanssa on helpompi työskennellä kuin toisen. Afrikasta saapuneiden työntekijöiden kanssa hankalinta on ehkä kellon ajoista kiinni pitäminen, heille kun tuntuu olevan vaikeaa tulla ajoissa paikalle.
Myös englannin murre-erot eri afrikan osista tulleilla ovat niin vahvoja, että välillä en meinaa ymmärtää lainkaan mistä puhutaan. Muuten ei sen kummempia ongelmia ole ollut.