Odotatko jo talvea ja lunta? Miksi odotat tai et odota?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2015 - 15:53

Pidän lumesta se ei lämmitä,mutta valaisee kyllä.Neljä vuodenaikaa on kiva juttu.Pakkanen on kivempi,kun loska.

Lähteet:
oma kokemus

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi, joka voisi olla omasta suustani!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2015 - 19:50

En odota lunta, mutta odotan pieniä pakkasaamuja. Onhan nyt jo marraskuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2015 - 22:18

Voisi melkein käyttää niinkin voimakasta sanaa,kuin että vihaan lunta.Inhoan sitä ainakin.Kylmää ja märkää.Aina saa olla kerrospukeutumassa,vaikka pihalla piipahtaisi.Kengät kastuu.
Ja se lumitöiden teko.Auta armias.Vaikka meillä se on omakotitalossa viety niin minimiin, kuin mahdollista...Siltikin.Kaiva ensin polku ,että pääset jonnekkin. Ja sitten tee isompi väylä, että pääset auton kanssa pihasta pois!Huomataksesi,ettei se aura sitten tänäkään aamuna meidän tielle tullut...Jalkaisin tyystin mahdotonta pohrata.
Sillä jos lunta tulee Suomessa, sitä tulee sitten kerralla ja paljon.Mitään välimuotoa ei vaan ole.Joko tai.Joko märkää ja räntää viikkotolkulla mustaan maahan tai sitten kunnon pakkanen ja metritolkulla lunta.Ja taas se talvi yllätti.Uutiset raportoivat autojen peräänajoista vähän siellä sun täällä.

Suomi on periaatteessa hyvä maa.Mutta sen talvea en kaipaa .Maassa, jossa ei tarvitse ikinä laittaa sukkia jalkaan,viihtyisin niin paljon paremmin.Ehkä jonkun vuoden päästä sitten....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2015 - 07:15

Odotan jo lumen tuloa, parasta Suomen luonnossa on selkeät vuodenaikojen vaihtelut. Pitkät pakkasjaksot ovat hieman ikäviä, mutta kyllä nekin kestän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2015 - 10:19

Sekä, että. Olisi upeaa,että näin syksyisin suurimman osan aikaa ikävänharmaana pysyttelevä luonto saisi päälleen lumihunnun. Maisemat muutuisivat kauniimmiksi katsella. Pääsisimme nauttimaan uudesta vuodenajasta, talvesta. Se nimittäin on ollut maamme yksi parhaimmista puolista, että täällä on saanut kokea neljä selkeästi erilaista vuodenaikaa. Olisi vahinko jos tähän tulisi muutos.
Vaikka lunta ja maamme kolmatta vuodenaikaa odotankin en kuitenkaan odota talven kireitä paukkupakkasia, vesisateen täyttämiä loskakelejä, tai pahimmissa tapauksissa päiväkausiakin jatkuvia lumipyryjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2015 - 18:03

En pidä talvesta, enkä pakkasista ja luntakaan ei tarvitsis sataa lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 07.11.2015 - 00:33

en odota lunta, talvea kyllä, että pääsee sen jälkeen odottamaan kevättä, voihan hitto tätä odottamista ;)