Tuli kutsu tuttavan häihin.Lahjatoiveena rahaa häämatkaa varten.Millainen summa mielestäsi riittävä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2015 - 00:05

Minusta tuo rahalahjaksi riitävä summa on 50 euroa ellei sitten kysessä ole teille hyvin läheinen ja rakas tuttava jolle haluaistte lahjoittaa vähän enempikin. 100 euroa on tässäkin tapauksessa mielestäni ehdoton yläraja.

Kysyjän kommentti

Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2015 - 04:00

Olen samoilla linjoilla janjaan kanssa, 50-100 euroa on ihan passeli summa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2015 - 16:19

Olin kaverini häissä ja heillä oli myös lahjatoiveena rahaa häämatkaa varten, annoin 50 € ja mielestäni se on kohtuu summa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2015 - 20:51

Kaikki suomalaiset varmasti tietävät Suomen huolestuttavan tilanteen eli rahat eivät ole löysällä paljon kenellekään. Kun antaa lahjan hyvästä sydämestä ja haluaa ottaa osaa ystävän suureen juhlaan, niin tuon rahasumman suuruuden merkitys pienenee. Jos lahja tulee useammalta henkilöltä eli, jos samalla kutsulla häihin on kutsuttu useampi hlö, niin lahjanostajan on mietittävä tietty summa/hlö. Eli, jos esim. 3 hlö:ä on kutsuttu, niin voisi ajatella, että 20 euroa olisi minimi summa, jos samalla kutsulla on kutsuttu 4 hlö:ä, niin voisi lahjaksi antaa esim. 100 euroa. Kukin antaa lahjan omien tuntemusten mukaan, mutta, ajattelisin, että, vaikka menisi häihin yksin, niin 20 euroa olisi melko kitsas lahjasumma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2015 - 09:48

Annoimme vuosia sitten veljeni tyttärelle 500 euro ,meitä antajia oli 3 henkilöä,aika paljon rahaa ,mutta tytär meille rakas läheinen.Nyt voisimme antaa 50 euroa.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2015 - 23:21

Olen myös janjaan kanssa samaa mieltä, 50-100 euroa sopiva summa. Tokihan summa riippuu siitä kuinka monta henkilöä samalla kutsulla häissä juhlii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2015 - 16:19

Itse kohtuu pieni palkkaisena henkilönä räväytin kaverini häälahjaksi 50e. Minulle iso summa. Ja niistä pienistä puroista se vuolas virta tulee. Kyllä ne häämatkalle pääsivät lahjarahoilla :)
Mielestäni on ok pyytää rahaa häälahjaksi, Tänä päivänä kuitenkin ihmisillä on jo kaikki mitä tahtovat tavaroiden suhteen. Ja mieluisampaahan on ostaa itse sitten niitä kattiloita ja lautasia, tai sitten käyttää rahat matkaan.

Mielestäni myös riippuu siitä kuinka läheinen hääpari on. Jos nyt on kaveri kyseessä niin ei tarvitse itseään kipeäksi maksaa... Oman tunnon ja kukkaron mukaan :)