Mitä olet mieltä siviilipalveluksesta ?

Onko hyvä vaihtoehto, jos esim. armeejaan ei pääse jonkin vamman takia?Vai ovatko sivarit "vain lusmuilijoita" ?
www.iltalehti.fi/uutiset/201...5_uu.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2015 - 18:53

Olen sitä mieltä että siviilipalvelus on hyvääkin hyvempi vaihtoehto kaikille "sotaikäisille". Se tarjoaa hyvän vaihtoehdon armeijan sijaan kaikille joille armeija ei syystä, tai toisesta sovi. Sivarius ei minusta ole lusmuilua, ei todellakaan. Minusta Suomen pitäisi lakkautta kokonaan kaikille miehille pakollinen armeija ja siirtyä palkka-armeijaan johon voisivat värväytyä vain sotilasammatin työkseen haluavat. Tässä se tärkein syy miksi en pidä sivariutta lusmuiluna, enkä sivareita armeijan käyviä huonompina.

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvästä vastauksesta.Ajattelun aihetta monille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2015 - 07:07

Mielipiteeni on se, että, jollei varusmiespalvelusta kykene suorittamaan perinteisesti, niin siviilipalvelus on hoidettava pois päiväjärjestyksestä tavalla tai toisella. En hyväksy sitä, että siiviilipalveluksen voi jättää suorittamatta. Tietysti invalideille, näkövammaisille, vammautuneille tms. ko. asiassa on löydyttävä jokin muu ratkaisu tai vapautus.

Lähteet:
oma näkemys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2015 - 10:07

Aika pitkälti olen villevalon kanssa samaa mieltä asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.07.2015 - 00:29

toivoisin samaa palvelusta myös naisille, ovat kuulemma tasa-arvon kannattajia ;)