Millä tyylillä pakkaat matkalaukkusi kahden viikon lomalle etelään?

Viikaten,rullaten,mytäten,liikaa,vähän,et juuri mitään....? Ruokaa? Kirjoja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.05.2015 - 21:37

Viimeksi laukkuni painoi 11kg parit jalkineet,hellevaatteita ja pakolliset lääkkeet, kaikki aurinkovoiteet ja pesuaineet saa paikapäältä ei kannata roudata suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.05.2015 - 06:48

Kevyesti rullaten, perillä aina huomaa, että kaikesta karsinnasta huolimatta aina matkassa jotain liikaa. Ruokaa ei missään nimessä mukaan, muutama halpa pokkari kirpparilta mukaan, ne voi sitten huoletta jättää matkalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2015 - 09:15

Viikkaan nätisti ja pakkaan mukaan kevyitä kesä-/rantavaatteita, vaikkakin joka kerta kuvittelen pakkaavani sopivasti vaatteita, niin aina on osa käyttämättömiä takas tullessa. En ainakaan ruokaa täältä asti roudaa mukanani, aina on saanut määränpäässä ruokaa, nälkää ei oo tarvinnut nähdä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2015 - 20:48

2 matkalaukkua mukaan hyvin niukalla varustuksella lähdetään laukut lähinnä tyhjiä.. muutamat helle asut ( koska matkalla saa noita ostettua lisää)
Hiushamppoo kera hoitoaine täys putelit jotka jätän hotelliin kun lähdetään.. Aurinkovoiteet tilaan penkille jo mennessä joten niitä ei matkalaukusta löydy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2015 - 11:00

Rullaus on hyvä konsti monille vaatteille. Kun vaan oppisi olla ottamatta niitä, mutta jos sittenkin tarvitsen vaatteita. Helposti pestäviä ja itse siliäviä paitoja kannattaa olla muutama, niitä aina tarvisee enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2015 - 23:18

Melko tarkkaan matkalaukkuni pakkaan ja yl. on niin, etten pakkaa vain omaa laukkuani, vaan joudun pakkaamaan usean lähtijän laukut tai ainakin joudun valitsemaan, että mitä seurueeni ottaa mukaansa. Useasti olen valinnut itselleni jotain täysin vääränlaista mukaan. Ja yl. aurinkolomakohteessa on eniten kulunut t-paitoja, shortseja ja sandaaleja tms. Näppärät kengät ja kevyehköt vaatteet ovat tärkeitä matkalla mukana. Ja toisaalta on mukava, että vaatteet ovat jo olleet käytössä, sillä vaatteet ovat tällöin puhtaita, hyväntuoksuisia ja pehmeitä. Ja, kun on tullut ikää, niin shoppailu on loman viimeisiä anteja, jos tuolloinkaan ovat matkan ajanvietelistallani mukana. Retket, nähtävyydet ja ympäristöön tutustuminen ovat tärkeitä ajanvietteitä. Tosin retket ovat melko hintavia eli ei, kun retkikassaa säästämään vaan kaikki matkailunnälkäiset.

Lisätty: 02.06.2015 - 19:26

Mitään arvokasta ei kannata ottaa matkalle mukaan. Jos kamera tms. on arvokas ja pakollinen mukaanotettava, niin kannattaa huolehtia, että matkavakuutus on kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2015 - 13:57

Käsimatkatavarat riittävät. Kumpaakaan suuntaan en kuljeta mitään tarpeetonta. Ylle asu jota kohteessa on tarkoitus käyttää. Vaihtovaatteiksi sandaalit, paita ja alusvaatekerta tai kaksi. Niitä voi pestä tai ostaa uusia. Matkalaukun otan mukaan vain jos kohteessa on tarkoitus uusia vaatekaapin sisältöä enemmänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2015 - 17:04

Ei liikaa vaatteita mukaan, jotain tulee aina paikanpäältä ostettua. Vain tarpeelliset, ja kun pakkaa, ensin isot vaatteet sun muut pohjalle ja ängetään sukat, uimavaatteet, topit sinne rakoihin. Ja käsimatkatavaroihin arvokkaimmat esineet ja jos matkalaukku painaa liikaa nii käsimatkatavaroihin painavaa tavaraa. Tietysti myös kerrospukeutumista lennon ajaksi, kun pitää päällä niitä vaatteita, saa yhden "ylimääräsen vaatekerran" mukaansa. Hyvät tukevat kengät tooosi tärkeet jos aikoo kierrellä kaupungilla tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.06.2015 - 01:53

minulla on ollut jo vuosia lista koneella mitä pitää ottaa mukaan, sitä sitten muokkaan tarvittaessa riippuen matkakohteesta ja matkustusajankohdasta, mitään ei kuitenkaan unohdu kun on runko aina näkösällä, pitäisi tosin karsia sitä varalta osastoa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2015 - 15:25

Lauantaina olin lähdössä Baltimoreen, Marylandiin. Vaikka se nyt ei ole varsinaisesti käsittämänne "etelä", lasken sen kuitenkin tällä kertaa siksi, koska siellä on tällä hetkellä erittäin kuumaa ja kosteaa. Olin lähdössä reissuun pelkän käsimatkatavaroissa kulkevan pienen matkalaukun kanssa. Pakkasin laukkuun tuliaisiksi salmiakkia :), Fazerin suklaata, lakritsia, lakkahilloa, Iittalan lasia, suomalaisen pellavaliinan (äiteen peruja ... pääsenpähän taas eroon yhdestä pellavaliinasta ... ja hyvällä omallatunnolla :). Itseäni varten pakkasin Nicoretten pureskelutabletteja, Nivean uusia voiteita ja After Shower-geelejä + tietty meikit. Yhden euron kaupasta ostin Suomen lipun (myöskin tuliaisiksi). Muutamia kevyitä vaatteita; shortsit, pitkä, värikäs kesämekko, puseroita, puhelimen laturi jne. Tarkoitukseni oli ostaa vatteita ja kenkiä Baltimoresta. Pakkasin mukaan myös vanhan lakanan ja 4 euron fleece-peiton siltä varalta, että olisin joutunut nuokkumaan yön Nykin kentällä. Matkani päättyi jo Helsinki-Vantaan kentälle, kun Hki-Tukholma -lento olikin peruutettu.