Auer todettiin syyttömäksi.Onko sinulla mielipidettä asiaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 25.02.2015 - 23:17

auer on jo kärsinyt enemmän kuin keskimääräinen tappaja/murhaaja, missään ei voi enää koskaan kävellä ilman että sinut tunnistetaan, osoitellaan sormella, todennäköisesti käydään myös käsiksi jos erehtyy iltasella kaupungille tai vaikkapa ravintolaan, todennäköisesti ulkomaille muutto edessä kunhan vapautuu. ajatelkaa jos hän on oikeasti syytön, syyllisyyttä ei ainakaan pystytty todistamaan valtavista ponnisteluista ja väärinkäytöksistä huolimatta, toivottavasti en joudu ikinä suomen oikeuslaitoksen kynsiin :( enkä venäjän, ameriikan, saudi-arabian jne. en tiedä mihin uskaltaisi mennä luottaen siihen että ratkaisu on varmasti oikeudenmukainen.

Kysyjän kommentti

Totta on,että tuon naisen elämä on mennyt ,oli syytön tai ei.Istuu nyt lapsiin kohdistuneesta seksuaalisesta väkivallasta ja mistä lienee.Ja oletan,ettei istu viimeistä kertaa.Annu täti kun pitää kaikesta hieman omituisesta.Ja pitää niitä itse normaaleina juttuina.En osaa häntä edes sääliä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2015 - 08:35

Suomen lain mukaan ns. todistustaakka on syyttäjällä. Se tarkoittaa, että syyttäjän pitää todistaa, että syytetty on syyllinen eikä syytetyllä ole velvollisuutta todistaa syyttömyyttään (paitsi joissain erityistapauksissa). Tässä tapauksessa syyttäjä ei pystynyt todistamaan Auerin syyllisyyttä, joten lain mukaan oli oikein vapauttaa hänet siitä syytteestä (muista rikoksistahan hän on saanut tuomion).

Ihan yleisellä tasolla se, että mahdollisesti syytön ihminen voi joutua olemaan tutkintavankeudessa kauemmin, kuin mitä monista rikoksista saa vankeutta, kertoo kyllä oikeusjärjestelmän ongelmista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2015 - 08:44

Vain Auer kantaa elämänikäisen taakan tästä,jos kuitenkin murhasi miehensä.Poliisi teki huonon esitutkinnan ja tässä tulos.

Lähteet:
oma näkemys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2015 - 18:55

Minä olen alusta saakka ollut sitä mieltä, että Auer murhasi ukkonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2015 - 11:20

Meillä jokaisella voi olla oma mielipide siitä onko Anneli Auer syyllinen vai syytön miehensä murhaan. Tosiasia on kuitenkin, niinkuin Leo-setä sanoi, että lain mukaan todistustaakka on (joitain erityistapauksia lukuunottamatta) syyttäjällä. Syytetty tulee ja jättää tuomitsematta jos syyttäjä ei pysty tämän syyllisyytä todistamaan. Meidän on tuomioistuinten päätöksiin tyytyminen tykkäsimme siitä, tai emme. Näin Auerin tapauksessakin.