Tiedätkö mikä on kääpiöluppakorvakanin keskimääräinen elinikä?

Lisätty: 02.11.2014 - 17:23

Me menetimme rakkaan rotukirjan omistavan naaraskanin yllättäen ja kani ei näyttänyt päällepäin lainkaan sairaalta. Kysymys on osoitettu kaikille kaniharrastajille ja kaikki vastaukset on tarkoitettu lastemme mahdolliseksi lohdutukseksi. Toivon, että saan lukuisia vastauksia.

Lisätty: 04.11.2014 - 19:10

Lapsillani oli 3 kania. Vanhin kaneista hiukan yli 7,5 vuotias, niin uinahti nopeasti ja tämän vuoksi myös yllättäen. Olisin vienyt kanin eläinlääkäriin, jos olisin ehtinyt. Ja, vaikkei kani olisikaan elänyt kauaa, niin silti eläinklinikalle näytille vielä. Tällainen lemmikkieläimen kuolema vaivaa pitkään eikä mikään tunnu mukavalta. Edesmenneen kanin paras ystävä leikattu ja nuorempi poikakani on suruissaan ja apaattinen. Saapa nähdä, että miten pojan nyt käy. Nuorimman kanin kanssa, kun ei poikaa voi ainakaan vielä samaan häkkiin laittaa.

Lisätty: 04.11.2014 - 19:11

Kiitos vastauksista ja olisi hyvä saada vastauksianne vielä lisää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2014 - 21:13

Paljon erilaista luettavaa tuosta asiasta löytyy hakemalla:
www.google.fi/search?q=k%C3%...mp;spell=1

Kysyjän kommentti

Kiitos putelle. Vastauksesi on tietopitoinen ja asiallinen ja siksi hyvä. Kannustan kaniharrastajia hoitamaan kaneja hyvin kanivanhuksiksi saakka. Näin, kun teette, niin mitään ikävää ei jää hämärän peittoon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2014 - 21:29

Sanoisin, että 5 vuotta. Se on ehkäpä alakanttiin, mutta normaali pupun ikä.Riippuu tietysti hieman, kuinka iso häkki on/ saako juosta vapaana ja missä? Onko eläimellä ollut seuraa ja minkälaista? Onko tyttö saanut poikasia ?Mitä on syönyt?Mistä ostettu ja onko paperit kunnossa/ikä varmasti oikea? Jne...Kaikki vaikuttaa.
Olen syvästi pahoillani lemmikkinne vuoksi.Se on aina yhtä kamalaa.

Oma Polish merkkinen Kääpiöjänikseni täytti viime juhannuksena 5 vuotta ja voi onneksi hyvin.Hän on leikkaamaton uros ja elää yksin aika vapaata poikamieselämää perheen parissa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2014 - 16:13

Kääpiökani voi elää jopa lähemmäs 10 vuotiaaksi. Lapsillani oli kääpiökani ja kani sairastui kohtutulehdukseen, lääkkeistä huolimatta pupu ei selvinnyt, ikää oli 5 vuotta. Ikävä ja kaipaus jäi kova, pupu oli perheellemme tosi tärkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.11.2014 - 13:16

Viiden ja kymmenen vuoden välillä - luulisin.