miten välimuisti tyhjennetään? miksi se kannattaa omasta koneesta välillä tyhjentää?

olen vasta saanut itselleni hankittua pienimuistisen läppärin vaikkakin aika hitaalla yhteydellä. onko muita tehokkaita vihjeitä jotta netti olisi nopeampi?

Avainsanat: välimuisti tyhjennys tehokkaat vihjeet nettiyhteys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 08:42

On erittäin tyhmää jättää Temp-tiedostot tyhjäämättä.
Erittäin usein ostetaan uusi kone, kun väliaikaistiedostot ovat täynnä ja kone siksi toimii hitaammin. Väliaikaistiedostot onkin yksi Windowsin ominaisuuksia joka tekee siitä muita käyttöjärjestelmiä heikomman.

Paras ja helpoin tapa mielestäni väliaikaistiedostojen poistamiseen on CCleanerin käyttö. Itse olen käyttänyt ko. ohjelmaa kauan ja se poistelee koneeltani viikottain 10-200mt turhaa dataa.
Ohjelman voit ladata seuraavasta linkistä: www.download.fi/tyopoytaohje...leaner.cfm

Jos pelkkä surffailu on hidasta niin monenlaiset madot voivat vahingoittaa konettasi. Erittäin huono homma on myös se, että normaalit virustorjuntaohjelmat keskittyy vasta toissijaisesti matoihin; ensimmäisenä listassa on virukset. Itse suosittelen erittäin arvostettua ohjelmaa matojen ja spywaren poistoon nimeltä spybot. Ohjelma on ilmainen, mutta erittäin tehokas ja se on poistanut itseltäni monia matoja joita Avast pro/f-secure ei ole huomannut.
Ohjelman suomenkieliset sivut ovat osoitteessa: spybot.com/fi/index.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.11.2008 - 21:30

niin esim.
www.ouka.fi/kirjasto/intro/s...storia.htm
tuolta kannattaa vilkaista.
välimuisti rasittaa konetta.

jos maksat enemmän yhteydestä, toimii paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2008 - 21:40

Mielestäni ei välttämättä tarvitse tyhjentää jos konettasi ei käytä toiset.Tosin tilantarve jos alkaa käydä vähiin niin toki.Mielestäni helpottaa elämää(koneen kanssa) jos ei tyhjennä kovin usein.Tosin sinne kerääntyy niin paljon turhaakin että aika ajoin kannattanee nollata.

Lisätty: 21.11.2008 - 00:18

Tuo oli Lennu hyvä idea.Riippuu myös nettiyhteyden nopeudesta.Itse olen mokkulan perässä 3G:n ulkopuolella että hyvin kerkee iltapalaa tehdä ootellessa.Mutta hyvä että ystävämme pääsee Napsuttelemaan. Toivotaan tietsikkaneroilta hänelle hyviä vastauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2008 - 23:18

Tekisikö levyn eheytys koneesi joutuisammaksi. Minä poistan joskus turhia tiedostoja cleanerilla, mutta siinä saa olla tarkkana ettei poista jotain tarpeellistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 08:02

tyhjentele välillä ei siitä ole haittaakaan ja jos joku menee koneellesi niin eipähän urki mitä teet koneellasi