Hei, Mitä Pietarissa kannattaa maksaa n.40 km matkasta taksilla ja onko se turvallisin tapa liikkua?

Lisätty: 08.05.2014 - 15:02

Vai onko metro/bussit parempi / halvempi vaihtoehto? Kyseessä matka juna-asemalta majoituspaikalle. Onko asemien seutuvilla kielitaitoisia kuskeja? Olen kuullut, että turisteilta yritetään kiskoa kovia summia?
Onko Pietarin vesijohtovesi peseytymiskelpoista? Tästäkin kuullut, että se olisi kovin klooripitoista. Pullovettä lienee saa kaupoista juotavaksi? Kertokaa

Avainsanat: pietari

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2014 - 13:38

Neuvottele hinta taksikuskin kanssa etukäteen. Se on varmin tapa välttää yllätykset .En tiedä Pietarista, mutta kokenut Moskovankävijä-tuttavani arvioi matkan hinnaksi 50 €. Pietari on upea kaupunki ja paikallisista minulla on enimmäkseen vain positiivisia kokemuksia. Käy Marinski-teatterissa katsomassa jokin upea baletti. Se kruunaa koko reissun. Venäläinen ruoka on herkullista, kokeile vaikka oikeaa borsch-keittoa, vie kielen mennessään. Vesijohtovesi peseytymiseen ja kaupan vesi juomiseen, niin hyvin menee. Ota kuitenkin varmuuden vuoksi mukaasi Immodium-tabletteja - maailman tehokkain ripulilääke - paketti maksaa apteekissa ehkä 6-7 €.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2014 - 19:44

Turvallisin siellä on liikkua panssarivaunulla. Vodkalla joutuu hampaatkin pesemään.

Lisätty: 13.05.2014 - 07:56

Pietarin 300 vuotisjuhlissa kävi ruotsalaisen pursiseuran veneitä n.50. Ruotsalaiset eivät ole ennen noin suurella joukolla Pietariin päässeetkään. Olivat paikalliset viranomaiset todennu. Matkan puuhamies oli emännän serkkuvainaa, joka eskadroonan paluumatkalla tavattiin Hangossa. Tuo toinen kerta ei lähde minun opillani pois. (Se on jotenkin sinne pesinyt.)

Lisätty: 13.05.2014 - 07:56

Pietarin 300 vuotisjuhlissa kävi ruotsalaisen pursiseuran veneitä n.50. Rutsalaiset eivät ole ennen noin suurella joukolla Pietariin päässeetkään. Olivat paikalliset viranomaiset ihmetelly. Matkan puuhamies oli emännän serkkuvainaa, joka eskadroonan paluu matkalla tavattiin Hangossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2014 - 21:49

Ilmeisesti Pietarin Suomen juna asemalta olet jonnekin menossa? Riippuu tietysti minne....Metro asema nurkan takana, mutta matkakapsäkin kanssa kannattaa varmaan ottaa taksi tai kimppataksi .Ja sopia maksu ennen lähtöä.Muutoin metro on HALPA ja loistava, sekä nopea tapa liikkua paikasta toiseen.Yhdellä poletilla matkustat kauas!Poletteja saa siis lunastaa jokaiselta metroasemalta....Busseista ei ole juurikaan kokemusta, mutta ovat ainakin aina täynnä paikallisia ja siellä saattaa päästä rahoistaan....
Vesijohtovesi soveltuu oikein hyvin peseytymiseen ja vaikka hampaiden pesuun...Ja kaupoista saa vettä ja kaikkea sitä, mitä täällä meilläkin kaupoista saa :)
Rohkeasti vaan matkaan.Ihmiset ovat ystävällisiä ja avuliaita.Varsinkin, jos opettelet muutaman sanan paikallista kieltä.
Leivonnaiset ovat muuten suussa sulavia!