Hyväksytkö lasten kurittamisen luunapein/tukkapöllyin? Onko lasten kasvatus mennyt jo liian löyhäksi.

www.iltalehti.fi/perhe/20140...6_pr.shtml Hyväksytkö siis tällaiset pienet sormille näpäyttelyt yms. En nyt tarkoita mitään sellaista että lapsi olisi mustelmilla tai että hiukset lähtee päästä tukkapöllyä annettaessa.
Itselle tämä oli ihan normaalia lapsena, pienet korvapuustit ja niskavilloista nappaaminen. Muutaman kerran töpeksiessäni sain kunnian hakea koivuniemen herrankin ihan itse. Ja ihan kelpo kansalainen minusta tuli kuitenkin! :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2014 - 09:12

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kaikki sellainen, mikä on lain mukaan aikuiselle tehtynä rikollista, on sitä myös lapselle tehtynä. Ei kai aikuisellekaan saa antaa luunappeja tai tukkapöllyä. Vähän erikoistahan se olisikin, jos laki suojelisi lasta heikommin, kuin aikuista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 09.04.2014 - 19:26

kyllä hyväksyn jos muu ei auta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2014 - 19:53

Riippuu niin lapsesta.Joillekin tenaville luunappi on viimeinen keino saada järkeä päähän.Eli komppaan edellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2014 - 09:53

Itse kun olin pieni, niin risu odotti oven yläpuolella ja jopa kerran risua sainkin. Omia lapsia ei ole tarvinnut kurittaa. Vaikea mennä sanomaan, että hyväksynkö, riippuu tietysti tapauksesta. Ehkä on lapsia, joille puhe ei vaan mene perille ja on otettava voimakeinot käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.04.2014 - 11:05

Hyväksyn, kunhan ei mene pahoinpitelyn puolelle. Lasten kasvatus, mitä se on? Kasvavat nykyisin kuin pellossa, ilman mitään rajoituksia tai sääntöjä. Näen sen joka päivä tuolla kaduilla. Viettävät aikaansa kauppojen kulmilla pummaten tupakkaa ja rahaa. Jopa tytötkin. Ja jos eivät saa, niin voi hyvänen aika sitä kirousten tulvaa, räkimistä, haistatteluja ja jopa pahoinpitelyjä. Ihmettelen mikseivät ole koulussa siihen aikaan päivästä. Huoh, onneksi ei enää kasvatettavia itsellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2014 - 18:40

En, sillä kyllä lapsen kuin lapsen pitää saada tottelemaan aivan muilla keinoilla kuin väkivallalla. Väkivalta -pienikin sellainen- synnyttää aina uutta väkivaltaa ja antaa näin lapsille väärän kuvan siitä miten toimia kun joku ei tottele ja noudata esim. perheen sääntöjä. Siksi sitä tulee vältää viimeiseen saakka. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö lapsille tule asettaa rajoja ja sääntöjä ja vaatia heitä noudattamaan niitä. Se on vain tehtävä väkivallattomasti. Ilokseni ja rienukseni voin sanoa ettei lastenkasvatus ole mennyt vielä liian löyhäksi. Siitä hyvänä esimerkkinä se totuus, että vaikka osa nuorista kapinoikin meitä aikuisia vastaa hyvinkin rajusti ja käytäytyy epäkelvosti niin enemmistö heistä on kuitenkin kunnon kansalaisia joiden kasvatus on juuri niin tiukkaa kuin pitääkin olematta "kuritushuonemeininkiä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2014 - 22:32

Oeln saanut tukkapöllyä ja luunappia ja kiitän siitä vanhempiani. sikisi olen nyt kunnon kansalainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.04.2014 - 23:16

Olen itse Koivuniemen herran kasvatti. Mikään ei tehonnut niin paljon kuin se. Joten - olen käyttänyt omiin lapsiini tukkapöllyä ja luunappeja - ja liekö verenperintöä, sillä uskoivat ja tottelivat heti ja muistivat sen - eivät tehneet samaa uudestaan.