Mitä mieltä tästä menettelystä?

yle.fi/uutiset/kirkkoherra_k...origin=rss
Mielestäni ihan reilua.Kun en kuulu kirkkoon en edes odota saavani sieltä mitään apua kriiseihini, jos niitä ilmaantuu...Miksi edes hakeutuisin kirkkoon?

Avainsanat: kriisi kirkko apua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2013 - 01:59

En kuulu kirkkoon. Maksetaanhan sitä muistakin palveluista, joten tämäkin on ihan ok.

Kysyjän kommentti

Kiitos :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.12.2013 - 10:32

Kyllä kirkko saa mielestäni periä maksun esim. perheneuvonnasta. Periihän kunnat ja kaupungitkin, vaikka samalla tavalla saavat verorahoja kansalta. Palveluista pitää maksaa.

Lähteet:
oma mielipide

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2013 - 12:58

Kuulun kirkkoon ja käyn kirkossa. Mielestäni tämä on kohtuullista, että kirkkoon kuulumattomilta peritään maksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2013 - 13:54

En kuulu kirkoon, enkä ymmärrä kirkon vimmaa rahastaa joiltain avuntarvitsijoilta näiden hakemista palveluista, sillä en hyväksy myöskään kaupunkien ja kuntienkaan rahastusta avuntarvitsijoilta. Kyllä perheneuvonnan(kin) pitäisi olla maksutonta kaikille ja kaikkialla, sillä maksuttomana se tavoittaisi nykyistä enempi avuntarvitsijoita ja saattaisi estää monen perheen ajautumasta järkyttäviä lopputuloksia sisältäviin konfliteihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.12.2013 - 17:47

Niskuroinnista sakotetaan. Kirkko ilmeisesti olettaa että tuolla saadaan eronneet takaisin, verot ja kolehdit kerättyä. Eronneita on kuitenkin enemmistö kuin apua tarvitsevia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2013 - 19:33

En kuulu kirkkoon, enkä mihinkään muuhunkaan lahkoon. Kirkkohan saa tietysti periä "jäsenmaksua" maksamattomilta mitä haluaa. Pitäähän kirkostaeronneen lunastaa hautapaikkakin kalliimmalla hinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 20.12.2013 - 23:15

kuuluuko avuntarvitsijat ulkomailla kirkkoon, sinne rahaa ja apua virtaa, ehkä kotimainen avuntarvitsija ei ole niin muodissa :(