Minkä maan rajalla olet tullissa kokenut pelkoa tai jotakin epämiellyttävää?

Minun listani kärjessä on rajan ylitys Eestistä Latviaan n.20v sitten....

Avainsanat: rajan ylitys pelko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.10.2013 - 18:49

Pelkoa ei missään vaiheessa, mutta aikanaan Baltian maiden vapauduttua siellä tuli reissattua paljon omalla autolla, ja -90-luvulla oli tolkuttoman pitkät jonot Liettuan ja Puolan rajalla, ja muistelen, että Viron, Latvian ja Liettuan rajoilla tarvittiin lippusta ja lappusta ja sen seitsemän leimaa näihin lappusiin, että pääsi maasta toiseen, ja jos joku leima puuttui, niin eikun takaisin hakemaan leimaa ja jonottamaan uudelleen.

Kysyjän kommentti

Niinpä.Kerran istui pussilastillinen naisia kera koirien yhdellä Baltian maan rajalla, kun ryhmäviisumi oli vääränvärisellä paperilla....Oikean väristä sitten yksi haki puoli vuorokautta....Siellä oli sitten omistajat ja koirat tassut ristissä, kun bussista ulos ei mennä saanut!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.10.2013 - 16:49

Entisen Neuvostoliiton rajojen ylitys oli pelottavaa,kirveestä veistetyt sotilaan kasvot ja silmät tutkivat passit vertasivat henkilöön,mutta niistä ajoista on aikaa kulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.10.2013 - 21:29

Itänaapurin rajalla on ollut hieman varpaillaan olo -tunne. Pahin on silti on Ahmedabad lentokentän tulli. Siellä oikeasti pelotti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.10.2013 - 11:58

Tapahtui Suomen ja entisen Neuvostoliiton aikaan Vainikkalan raja-asemalla. Itänaapurin tulli kyseli ja teki kaikenlaista, mutta epämiellyttävintä oli se, että purki yhden tampaxin osiin. Luuli kai minun kuljettavan niissä jotain laitonta. Inhottava kokemus kaiken kaikkiaan. Ja kun yritin jotain väkinäistä hymyn tapaista - hyvä ettei putkaan vienyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.10.2013 - 13:34

kerran jännitti suomeen tullessa kun oli yksi ylimääräinen pullo mukana, sen jälkeen on pysytty sallituissa määrissä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2013 - 00:25

No ei ole tarvinnut pelätä missään. Mutta nyt aitan tämän tullikamarin kiinni taitaa tulla aamu tässä teidän ahkerien käsien kysymysten äärellä. Jospa siellä unten rajamailla ei tulli olisi kovin äreä, sillä aion viedä vähän helpottavaa ainetta sinne,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2013 - 02:29

Casablancassa kerran odotellessani jatkolentoa vähän pelotti yksin matkustaa! Kulttuuri on siellä niin erilainen, brrrrrrrrr, vieläkin puistattaa, mutta selvisin ilman kommelluksia.