Missä maassa eräs luku on epäonnnen luku, hotelleissa ei löydy yleensä sitä kerrosta ja maan yhtiön lentokoneesta puuttuu se rivi?

Lentoyhtiö Alitalia

Avainsanat: totta vai tarua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2013 - 08:46

13, epäonnen luku, ainakin hataran muistini mukaan mm. jenkeissä. Mutta tuo Alitalia-lentoyhtiöhän tekee pelkkää tappiota, joten säästääkseen ovat poistaneet penkkirivin, numeroa en tiedä.

Kysyjän kommentti

Vallukissa raaputti arpaa niin kauaun, että yhdisti alitalian ja maa on iltalia, onnenluku on tai onnettomuuden luku on 17.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2013 - 20:51

Kiinassa numero 4 on epäonnen luku, neljättä kerrosta ei taloista löydy eikä lentokoneista riviä neljä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2013 - 21:22

No Tannelihan sen tiesi :) Toisaalta meillä numero 13 joskus mielletään epäonnen luvuksi; joissakin urheiluseuroissa tämän numeroista pelipaitaa ei löydy...Tai kutsuille ei pyydetä kolmeatoista henkilöä, vaan 12 tai sitten 14. Esimerkkejä Suomesta löytynee useita muitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2013 - 22:15

Enpä tiennyt tuota. Lukua 13 olisin tarjonnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2013 - 22:28

En olisi tiennyt - 13:sta olisin tarjonnut. Taas tuli uutta tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2013 - 06:57

Kiinassa numero 4 on epäonnen numero, koska se lausutaan samalla tavalla kuin sana "kuolema". Monissa kerrostaloissa ei ole lainkaan neljättä kerrosta saman asian takia. Kukaan ei muuttaisi epäonnen kerrokseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2013 - 10:13

Kiinalaisessa maailmassa 8 on onnenluku,mahdollisimman paljon kahdeksikkoja jossain summassa tms. tietää tosi hyvää.