Mitä mieltä olette hevosenliha kohusta?

Avainsanat: hevosenliha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.02.2013 - 12:35

Huvittavaa touhua moinen häly. Hevosenliha on ihan hyvää. Olen syönyt usein, tosin en viime aikoina tietoisesti. Mutta pitää se tuoteselosteessa mainita, jos tuote sitä sisältää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2013 - 11:34

Vähän hullua jotenkin....Pidän eläimistä,mutta todellakin syön lihaa.Ja myös hevosen lihaa.Ostamme hevosen suolalihaa läheiseltä maatilatorilta aina, kun sinne eksymme.Tietysti muitakin tuotteita.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että tuoteselosteissa pitää olla, mitä tuote sisältää.Itsekin allergisena tutkin selosteet hyvin tarkkaan.Esimerkikjsi pienikin määrä pähkinää voi olla meikäläiselle kohtalokasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 12:53

Isäni kertoi että sodassa hevosenliha oli ravitsevaa ja sitä oli runsaasti maastossa!
Degeneroituneiden kaupunkilaisten höpinöitä. Jos ihminen ei muuta ymmärrä kuin kaupan pakettien tuoteselosteet niin ollaan pahasti hakoteillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 14:07

On jo kiehunut ja paistunut kattilasta yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 14:10

Outto kohu.. Ymmärrän kyllä sen vaatimuksen, että pakkausmerkintöjen pitäisi ehdottomasti vastata niiden sisältöä, mutta sitä en, että hevosenlihaa pidetään jotenkin sopimattomana ruokiin. Mikä siitä muka sopimattoman syötäväksi tekee? Ei ainakaan maku- eikä terveyssyyt, sillä hevosenlihan ei ole todettu olevan ruuaksi kelpaamatonta, eikä se maultaankaan ole syötäväksi sopimatonta(ei ainakaan minusta).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 14:44

Enitenhän tässä asiassa ihmisiä riepoo se, että heitä on huijattu. Hevosen lihaa on syöty iankaiken ja se on syötävää siinä, missä muutkin lihat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 15:42

Kohu kohuna ja voita päälle.

Iät ajat ollaan syöty hevosenlihaa ja tullaan varmaan syömäänkin, mutta.
On täysin oikeutettua, että pakkausselosteissa olisi mainittu kaikki mitä elintarvike sisältää. Olipa se sitten hevosen tai muun elikon lihaa tai osasia.

Ihmiset tuntevat lähinnä tulleensa pisitetyiksi tässä tapauksessa, joten kohu on ollut siksi valtava. Toisekseen Ruokakesko on varmasti myös kokenut tulleeksi petetyksi Poutun suhteen, joka on tehnyt vippaskonstilla soppareita tuotteiden toimituksista Keskolle.

Vielä ollaan hengissä ja elämä jatkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 18:25

Turhaa kohua. Kun virhe on havaittu, se pitää korjata ja tuoteselosteet pitää saattaa paikkansapitäviksi. Todennäköisesti kenellekään ei ole sattunut mitään vakavampaa vahinkoa.
Hyvä, että ruokaa riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2013 - 20:02

Ostin joulumarkkinoilta hevosenlihamakkaraa ja hyvää oli. Missään vaiheesahan tässä kohussa ei ole ollut kyse siitä etteikö hevosenlihaa voisi syödä vaan siitä, että joku on ilmeisesti saanut rahallista hyötyä korvaamalla tuotteissa ainakin osan lihasta hevosenlihalla mainitsematta asiasta tuoteselosteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.02.2013 - 22:38

Pitää taas saada kansa villiintymään. Nythän viimeisin uutinen on, että Evira antaa luvan antaa luvan hevosenlihakebabien lahjoitukseen. Ei siis pitäisi sen mukaan olla mitään ongelmia - liha kuin liha. Ja onhan sitä ollut ennenkin makkaroissa, ihmiset eivät vain ole sitä tienneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.02.2013 - 23:29

onhan se ongelma jos kauppias saa hevosenlihaa lähes ilmaiseksi ja myy sitä nautana eteenpäin että voi pyytää tuotteesta enemmän rahaa, ärsyttää se että näitä paljastuksia tulee koko ajan lisää. viime vuonna saimme lukea että lihapullat tehdään kanan nahasta ja että paistijauhelihassa ei ole ollenkaan paistia, nyt hevosta myydään nautana, mitkä kaikki petoksen poikaset ovat vielä salassa. hyvä kuitenkin että ei ole vielä kissan tai koiran lihaa löytynyt lasagnesta, sekin päivä koittaa tällä menolla ,)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 07:03

Alkaa mennä jo liian pitkälle kohu tuosta hevosenlihasta. minä syön kyllä hevosen suolalihaa ja paistinmakkaraa, tuskin kukaan edes on huomannut että jossain valmisruuassa myös hevosta on ollut mukana. Englantilaiselle se on kurjaa kun eivät hevosta syö ja ovat väkisin nyt sitä syöneet einesvalmistajan takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 14:32

No hyvä että huomattiin, taitaa mennä siis huijauksen piikkiin.. ja näkyy yks suun toinen huijaavan tässä asiassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 19:51

Hevosen liha on ihan ok, mutta jos aletaan tuputtamaan sitä lisäaineilla kyllästettynä l. hormonillihaa, niin ei todellakaan ole ok.