Mitä enemmin juo, sitä paremmin lääke tehoaa!Onkohan tässä uudessa alkoholismilääkkeessä järkeä vai ei?

yle.fi/uutiset/uusi_alkoholi...origin=rss

Avainsanat: alkoholismi lääkitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2013 - 15:26

Tajusin että kyseinen lääke tehoaa sitä paremmin mitä enempi on juonut vrk, vk, kk, v, ennen lääkkeen käytön aloitamista eikä suinkaan niin, että mitä enempi juo lääkkettä ottaessaan kyytipojaksi alkoholia sen paremmin se tehoaa. Tajusin myös, ettei pelkkä lääkkeen ottaminen riitäisi vaan sen lisäksi olisi käytävä terapiassa jotta varmistettaisiin, että lääke tepsii ja nämä keinot yhdessä vähentäisivät liiallista viinanjuontia niissä tilanteissa joissa sitä muuten esiintyisi. Olin oikeassa, tai en olen iloinen, että vihdoinkin alkoholiriippuvaislle on tulossa jokin muukin hoitokeino kuin antabuslääkitus ja täydellinen kieltäytyminen viianjuonnista. Nehän eivät ole kaiklle ongelmaisille sopinee.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 15.01.2013 - 14:56

Vaikuttaa vähän että lääke tarvitsee kyytipojakseen alkoholin jotta toimivuus paranesi. Mutta eiköhän siinä lopputulos ole sitten kuitenkin hyvä. Lääke tehoaa aina vain paremmin ja juominen vähenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2013 - 15:55

Hyvä että uusia kehitetään ongelmajuojille, mutta tarkoitus on mitä enemmän on juonut siten tehoaa paremmin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2013 - 20:53

En usko että tuolla tavalla alkoholistit vähenee. Tekstissä sanottiin että pitää olla motivaatio, sitten se onnistuu. Just joo, jos alkoholistilla olisi motivaatio, ei olisi alkoholisteja. Ja kyllä siinä tosiaan tarkoitettiin sitä, että mitä enemmän on juonut aiemmin, niin lääke vähentää juomisen haluja. Siitä huolimatta en usko, ennen kuin julkistavat monen vuoden tulokset ja tilastot onnistuneista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2013 - 22:24

Ken elää se näkee tuleeko tuolla tulosta..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 16.01.2013 - 03:32

monella alkoholistilla on motivaatiota, mutta selkäranka on heikentynyt vuosien varrella, uskon että lääkkeestä on monelle hyötyä, tarkoitti tosiaan että kovan kulutuksen jälkeen tehoaa paremmin kuin jos olisi otanut vain kerran vuodessa kulauksen ehtoollista ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 17:12

Kuulostaa ihan toimivalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 23:06

Minulla on lääke alkoholiin ja ismiin, mutta en paljasta sitä, jotkut voivat arvatakin sen.