Onko lumesta ollut haittaa? Parveke oli niin täynnä lunta,että ei meinannut saada ovea auki.

Jouluaatona ei meinanut hautoja löytyä,kun kivet oli peitossa.

Avainsanat: lumen haitta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.12.2012 - 20:34

On ollut haittaa, tälläiselle autottomalle rollaattori ihmiselle. ei ne pienet pyörät tuolla jauhopellolla pyöri hyvin.
usein katuväylä ajetaan autoille hyvin hyvään kuntoon ja se lumi on siellä jalkakäytävällä iltapäivään saakka. Siellä me mummot, vaarit ja autottomat sitten peräpää pitkällä työnnämme kulkuneuvoamme, jota ilman emme pääsisi kulkemaan ollenkaan.
Ja auta armias jos sattuu hiljaisemmallakin katukäytävällä menemään ajoväylälle, mikä soittokonsertti alkaa autoista. Joten näin on.

Kysyjän kommentti

Kyllö on rollaattorin kanssa hankala liikkua lumessa...Kiitos sirkkaliisa...koita jaksaa kumminkin liikkua,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.12.2012 - 20:05

Meillä mies ja poika ovat tehneet lumitöitä jokainen pvä useita tunteja.Muuten oltaisi kyllä hautauduttu tänne taloon.Puhumattakaan,että autot olisivat minnekään likkuneet....Myös tallien katoilta jouduttu lunta jo alas pudottelemaan.
Onko tämä nyt sitten peräkkäin jo neljäs sellainen "leuto ja vähäluminen keskieurooppalainen talvi" ? Juurikin joo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2012 - 22:47

Eipä juuri, kevyttä pakkaslunta on tullut, se on kevyttä siirreltävää ja huoltomiehet ovat hommansa hoitaneet kiitettävästi pyhienkin aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2012 - 07:10

Ei ole haittaa ollut, mutta ihan liikaa sitä kyllä on. Nyt on sellaisia työvuoroja, että menen vaan yöksi töihin joten ei sen enempää tarvitse auton ratissa oleilla eikä lumisia teitä ajella. Toiset tekevät muut lumityöt. Etelä-Suomessa on vielä enemmän lunta, kuin täällä meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.12.2012 - 08:19

nyt sataa, saa nähdä kuinka paljon, tähän asti on päästy vähällä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2012 - 13:52

Täällä meilläpäin on lunta tullut useampi kymmensenttinen, mutta se lumi mikä maahan on sadelut on ollut todella kevyttä pakkaslunta eikä sellainen ole haitannut elämääni millään tavalla. Olen päässyt ovesta ulos ja siitä sisälle aina tarvittaessa ilman hankaluuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2012 - 13:58

Ei isompaa haittaa toistaiseksi. Haittaa on ollut ainoastaan kylmyydestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.12.2012 - 16:09

Ei ole ollut haittaa. Terassia on kyllä pitänyt harjata vähän väliä lievän tuiskun jäljiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2012 - 19:09

Parvekelasit estää meillä moisen lumiongelman.
On loistava suoja oikukkaalle ilmalle kaikkina vuodenaikoina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2012 - 17:59

Vielä on lasten lumilapio riittänyt parvekkeen puhtaana pitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2012 - 23:50

Ei ole ollut haittaa. Kaikki käyttämäni arkkipaikat ja tiet on hyvin aurattu ja parvekkeella on lasit suojaamassa. Autonm päälle satanut lumi on helposti harjattu.