kuinka päältä täyttettävästä pesukoneen pesuaine lokerikosta saisi pesuainejämät pois?

huuhteluaine lokero on sisäpinnaltaan aineessa sen verran pahasti että ei näe maximi ja minimi määriä sillain hankala lokero ettei käsin pysty kaapimaan ja käsisuihkulla olen myös kokeillut ,kuuma/kylmä vesi kokeiltu, liotus kokeiltu. onkos teillä ehdotuksia..lupaan kokeilla jokaista järkeenkäypää ideaa ;)

Lisätty: 08.11.2008 - 16:39

PYYKINPESUKONE WHIRLPOOL AWT 4090 päältä täytettävä, AA-luokka, 5 kg täyttömäärä
ja lokerikko on pieni ja mutkikas jossa vielä esteitä tiellä joten sinne ei saa menemään edes pulloharjaa. käytän.. olikohan se nyt comfort sitä kesän hajuista (kellertävää)

Lisätty: 08.11.2008 - 18:38

joo se on irti kokonaan koneen kannesta ja lokerikosta irroitin yhden osan vielä, mutta pienempiin osiin sitä ei saa. sormi mahtuis lokerikkoon mut on niin lyhyet sormet ettei yletä heheh mutta nyt on kyllä pakko pestä välillä pyykkiä joten täytyy laittaa huuhteluainetta mutu tuntumalla... hih

Avainsanat: pesukone pesuaine pesuainejämät pois

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2008 - 11:59

........irroita lokerikko ja pese harjalla ja kuumalla vedellä.
Laita lokerikko takaisin.

Mitä huuhteluainetta käytät?
Pesukonemerkki?

Lisätty: 08.11.2008 - 17:17

....yleensä pesukoneesta lähtee se lokerikko irti, helpompi putsata, siellä voi olla joku salpa tms, jota nostamalla/kääntämällä/painamalla saat lokerikon irti. Oletkos kokeillut sormeilla sitä lokerikkoa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 12:33

Viitaten edelliseen ja voit myös yrittää pulloharjalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 12:42

Irroita lokerikko ja pese se vaikka vanhalla tiskiharjalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 12:55

ja jos oikein laiskaksi ja perusteelliseksi rupeat, laita se irroitettu lokerikko astianpesukoneeseen (kerran kokeiltu, toimi ainakin meillä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 14:32

riippuu vähän siitä mitä se mönjä loppujen lopuksi on, etikkakin voi joskus auttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 22:54

Vanha hammasharja on erittäin käyttökelpoinen myös siihen hommaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 15:28

Meillä on siihen ammatilaisen aineet, tosin kallliit ja työteliäät käyttää, ei lähde helpolla näilläkään , mutta lähtee kyllä melko hyvin, ei kaikki joten älä odatakaaan täytdellisyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 00:37

Käytä jatkossa vesiliukoisia pesuaineita.