Luonnossa ja pihalla tapahtuu? Vai onko pihapiirisi hiljainen?

Lisätty: 05.12.2012 - 17:26

Tänään rantatiellämme kävellä köpösteli joutsen, kesän poikasia joka jostain syystä ei päässytkään muuttomatkalleen. Se oli uupunut ja kaakatteli hädissään. Soittelimme parille naapurille ja sillä aikaa joutsen oli kävellyt maantielle ja kulki keskellä tietä kylille päin. Siis etelän suuntaan. Poliisilta naapuri sai ampumisluvan koska tästä joutsenesta ei varmaankaan ollut enää elolle. Sitten se katosi maantieltä? Kohtaloa emme tiedä. Menikö se metsään vai ottiko joku sen kyytiinsä. Surullista.

Avainsanat: linnut talvi puuhat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2012 - 17:19

Mei mamma syöttää valkohäntäpeuroja ja ketuille vie ruuan tähteet. On vain vähänlaisesti maisemassa valoa ettei saa kunnon kuvia niistä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2012 - 19:29

Surullinen juttu...Jokin eläinyhdistys/suoja olisi ehkä voinut ruokkia pahimman ylitse ja olisi saanut ylväs lintu jatkaa elon päiviä... Mutta aina ei mene niin.Ehkä joku metsän elävä sai siitä itselleen paistin ja jälkikasvulleen ruokaa...Mene ja tiedä.
Meillä juoksee jäneksiä ja oravia tasaseen tahtiin.Ompa se repolainenkin nähty pihalla aamuvarhaisella...Joitakin mainitakseni :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2012 - 20:00

Hiljainen on pihapiiri kuten olettaa voikin. Kyseessä kerrostalon piha. Ennen sentään näkyi rusakoita ja pikkulintuja, nyt ei mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.12.2012 - 20:37

Surullinen oli joutsenella olo varmaan - yksin ja eksyksissä.
Rauhallista on meidän pihapiirissä, pikkulinnutkin ovat jossain värjöttelemässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 21:45

Voihan joutsen perkaa..mikä lie oli kohtalo.
Pikkulintuja käy talipaloilla.
Metso vieraili useamman viikon meidän pihalla..mutta nyt on häipynyt,kun tuli pakkaset.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.12.2012 - 00:29

meidän pihapiirissä on fasaaniperhe, välillä on jopa yli kymmenen poikasta, ne aina hupenevat vuoden aikana, kunnes taas uusi poikue ilmestyy kuvioihin, tässä pari talvea sitten yllätin hiirihaukan fasaanin kimpusta, haukka karkasi, mutta fasaanilta oli puolet höyhenistä revitty ojan pohjalle. (5-metriä taloni seinästä), joten ei tarvitse välttämättä hommata mitään luontokanavaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 10:25

Kerrostalon piha on lintuja lukuunottamatta aika hiljainen, tosin usein aamuvarhain töihin lähtiessä rusakon näkee loikkivan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 21:41

Tänään oli pihapiirissä vain yksi auto, arkisin on autoa niin, että minun pieni punainen "ferrari" ei sovi edes ohittamaan ketään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 22:26

Muutama varis tuossa kiertelee ja käy raakkumassa naapuritalon katolla.
Muut eläimet ovat kaikonneet pois.
Onneksi pian koittaa talvipäivän seisaus ja kulku kohden valoisampaa aikaa alkaa.