Joulukuusi vai ei? Sisälle vai ulos? Oikeat vai jotkin muut kynttilät? Itsetehtyjä vai ostokoristeita?Latvatähti vai enkeli?

Joulu tulla jolkottaa....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2012 - 00:44

Aito joulukuusi sisälle ehdottomasti. Samoin kinkku, itsetehdyt piparit, imelletty perunalaatikko, joulutortut ja aidot kynttilät. Olen syntymästäni asti tottunut viettämään joulua johonka nämä asiat kuuluvat itsestään selvyyksinä enkä osaa olla niitä ilman ensi joulunakaan. Kuuseen laitamme hopeisen latvatähden, ostettuja koristeita (joista osa on lapsuudenkoditani perittyjä) ja (paloturvallisuussyistä) sähkökynttilät.

Kysyjän kommentti

Kuulostaa mukavalle Joululle :) Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2012 - 17:57

Ei kuusta olla aikoihin enää hankittu.
Tulee se joulu vähemmälläkin puuhastelulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2012 - 19:39

Ei meilläkään sisälle laiteta joulukuusta..
Aikoinaan kyllä oli ,kun lapset halusi koristella kuusen...
Ulkona kyllä kuusi minne laitan kynttilät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2012 - 20:22

Perinteisesti ulkokuusi sähkökynttilöin. Voisi olla sisällä liian mielenkiintoinen Matildalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.11.2012 - 21:01

Aito kuusi sähkökynttilöineen, latvatähtineen ja ostokoristeineen sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2012 - 22:02

Ei ole joulukuusta ollut miesmuistiin, kynttilät pöydällä aitoja, vähäiset koristeet perintönä tulleita enkeleitä ja tonttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2012 - 22:41

Ei minkäänlaista kuusta ole ollut sitten kissojen hankinnan, ja siitä on aikaa jo parikymmentä vuotta. Kissa ja kuusi ei sovi samaan asuntoon. Ehkä ulos laittaisin jos olisi oma pihapiiri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2012 - 08:22

Haluaisin kyllä aidon kuusen kaikkine koristeineen,mutta meillä on tilaa liian vähän joten kuusta emme hanki.Koristelemme kotimme kyllä muuten ja olohuoneeseen ostan uuden maton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2012 - 13:01

Muovikuusi sähkövaloin sisällä, latvassa tähti. Koristeina parinkymmenen vuoden takaiset ostonauhat ja hieman uudemmat koristepallot. Muutama lasten tekemä koriste joukossa ja mummoni virkkaama joulukellopari perinteisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2012 - 19:03

Viime vuosi oli ensimmäinen joulu minulla ilman kuusta, sitä ennen se oli parvekkeella, muovinen tyttäreni laittamana. Sähkökynttilät ja latvatähti, sekä kulta ja hopealankaa vain koristeena.
Kun asuimme Helsingissä mieheni eläessä oli aito joulukuusi, jonka haimme Hakaniemestä, myöhemmin ylioppilaat antoivat meille sen, sillä mieheni huoltomiehenä heidän puljussaan. Kovien taistojen jälkeen sain tahtoni läpi ja kuusi vaihtui pieneen sievään ja nättiin muoviseen ja siihen värivalot, se oli kaunis.
Nyt minulla ei ole kuusta, on vain jouluvaloja parvekeella, koska vähän säästän tyttäreni voimia hänen laittaessaan perheelle joulua.