Hei! Matka varattu joulukuun alkuun. Onko kokemuksia hotellista Mirabel club FFFF:stä? Millainen sää? Käykö eurot mihinkään?

Meitä lähtee 2 aikuista ja 1 teini. Saako sieltä vesikenkiä ja vielä isoja nro 46 vai kannattako hankkia jo Suomesta? Minkähän verran pitäisi varata rahaa viikon matkalle? Meillä on All inclusive. Onko lämmintä tähän aikaan?

Lisätty: 09.11.2011 - 06:15

Selvitäänköhän me siellä ilman hyvää englanninkielen taitoa? Minä en osaa ollenkaan, mieheni ehkä hiukan mutta en sen varaan mitään perustaisi ja 15 v. poika sen mitä on väkisin koulussa oppinut.

Avainsanat: sharm el sheikh egypti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2011 - 22:24

keskustelu.plaza.fi/matkalau...abel-club/

www.finnmatkat.fi/lomakohde/...abel-club/

vesikengät ainakin löytyi Hurghadasta mutta tuo koko arelluttaa saattaa löytyä tai ei...
Rahaa on vaikea neuvoa jokaisella oma tyyli shoppailla...

keskustelu.plaza.fi/matkalau...at/egypti/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2011 - 09:34

Hyvää matkaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 19:15

Tuolla paljon arvosteluja Lontoon kielellä.

Hyvältä näyttää.

www.tripadvisor.com/Hotel_Re...Sinai.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 23:18

Eurot käy hyvin monessa paikassa, mutta kannattaa paikanpäällä vaihtaa paikallista rahaakin.
Uskon että on aurinkoista ja lämmintä joulukuussa.
Itse olen ollut siellä joulukuussa ja silloin oli lämmintä +25 - +32.
Riippuu mitä ostaa, tuliaisia, retkiä ym.kuinka paljon ottaa rahaa mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 00:06

Melkein varminta on ostaa kengät jo Suomesta, silloin voi ainakin olla varma koosta ja laadusta. Sharm el Sheikistä saattaa hyvinkin löytyä tuota kokoa, mutta voitte joutua etsimään kauan. On varmasti mukavinta, että pääsette suoraan mereen sen sijaan, että lähdette metsästämään kenkiä ympäri kohdetta :)

Oletteko kovasti tuliaisten perään? Täältä on kiva ostaa esim. koristelamppuja, hajuvesiä, koruja, mattoja tai papyrusta. Täällä on myös paljon nättejä ja hyvälaatuisia pyyhkeitä ja puuvillaa. Kannattaa lähteä ainakin jollekin retkelle mukaan, että näkee vähän muutakin Egyptiä kuin turistikohteen. Voitte varata muutamia satoja käteistä mukaan ja nostaa tarvittaessa lisää luottokortilla. Rahaa kannattaa vaihtaa vasta täällä kohteessa. Hotellissanne on varmasti rahanvaihtoautomaatti.

Elekieli on hyvä tapa kommunikoida. Englantia tarvitsee lähinnä ostostilanteissa ja jos liikutte esim taksilla. Pojan on hyvä kerrata vähän numeroita ennen matkaa. Täällä pitää aina tinkiä hinnasta, oli se sitten basaarissa, taksissa tai apteekissa! Hintoja on harvoin merkitty tuotteisiin. Kielitaidottomat joutuvat herkästi maksamaan liikaa, koska täällä kaupankäynti perustuu tinkimiseen. Taksissa hinta on paras sopia etukäteen. Kaupoissa kannattaa käyttää maalaisjärkeä, mitä kustakin tuotteesta olisi valmis maksamaan. Matkailijat maksavat paikallisesta vatsatautilääkkeestä kaikkea viiden ja sadan punnan välillä! Kannattaa siis varautua siihen, että hintoja on joskus syytäkin epäillä. Paras tapa tehdä ostoksia on vertailla hintoja eri paikoissa. Ensimmäisenä iltana ei kannata tehdä tuliaisostoksia. Muuten kauppiaat ovat ystävällisiä ja tulette varmasti toimeen ilman yhteistä kieltäkin. Hintoja voi kirjoitella vaikka paperille :)

Sää on joulukuussa päivisin mukava, mutta iltaisin saattaa tuntua hyvinkin viileältä. Paikalliset ovat alkaneet jo käyttää talvivaatteita. Kannattaa ottaa myös lämmintä vaatetta mukaan.