Kasvihuoneen tyhjennyksestä jäi vihreitä tomaatteja.Ehdotuksia niiden käytössä?Saako pikkelssiä?Muita ehdotusia?Kiitos etukäteen!

Avainsanat: vihreä tomaatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 15:46

Tomaatti marmello .
3kg vihreitä tomaattia +1.5kg sokeria
2rkletikkaa 1tl sitruunahappoa.
huuhdotut tomaatinlohkot saavat olla sokerin kanssa yön yli viileässä.mink' jälkeen ne keitetään,välillä sekoittaen.kunnes tomaati hajoovat.Sosemyllyn tai siivilän lävitse että kuoret poistuu.Siihen lisää etikka ja vesitilkaan sekoitettu sitruunahappo.Kuoretkin voi jättää jso tahtoo.Sekoitetaan hillon sekaan ja kuumennetaan kiehumapisteeseen.
Puhtaisiin tölkkeihin ja kylmään . Tai pakasterasioihin.Jääkaappiinkin voit sitä valmistaa ja käytää .
Tässä makea herkku.
Toiset laittaa kurpitsan tavoin .Etikka liemeen pikkelsiä.

Lisätty: 22.10.2011 - 08:10

Pikkelssiä vihreistä tomaateist noin 1l.
700gvihreitötomaattialeikkaa paloiksi,350gsipulia,leikkaa renkaiksi.
liemi.
2dlvettä,3/4dl väkiviin.etikkaa,1dl soker.1dl hunajaa tai fariinisoker,2tlsuolaa,1mmvalkopippuria,2 valkosipulin kynttä,kiehauta liemi,lisää kasvikset keitä noin 1h.välillä sekot.lisää valkosipuli. Lasitölkkeihin ja kylmään.

Kysyjän kommentti

Pikkelssin ohje hyvä.Maukasta tuli,Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 15:31

Jaa sinullekin jäi. Minä juuri tunti sitten tyhjensin isot ruukut ja pieniä vihreitä tomaatteja on jonkin verran. En viitsi rueta niitä säilömään. Jätin ulos jos vaikka pihajäniksille kelpaisi, ettei tarvitsisi koko mansikkamaata myllätä. Ovat syöneet taas viime yön aikaan paljon mansikan lehtiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 15:45

Pikkelsiä ehdottomasti, tulee todella hyvää....

kerkka.vuodatus.net/blog/279008

tässä oiva resepti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 09:45

Sait hyviä ohjeita ja sitten vain säilömään,ei niitä pois kannata heittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 10:46

Pikkelsiä minä tekisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 12:44

Ei muuta kuin tunkiolle. Huoneen lämmössä jos ovat viikon, niin jokunen saattaa kypsyäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 09:34

Pieniä vihreitä tomaatteja voi säilöä eli keittää ne kokonaisina. Reseptiä en muista mutta löytynee googlella. On hyvä ruoan lisäke.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 22:23

Itse olen tehnyt chutneyta. Tuolla ohje, jätä halutessasi kirsikat pois.
www.dansukker.fi/fi/Teemat/S...%A4ke.aspx